Mihanpostاجتماعیاخبار خودروعلمی و فناوری

حمل و نقل همسفری آنلاین تا سال ۲۰۲۵ جای خودروهای شخصی را خواهد گرفت

حمل و نقل همسفری آنلاین در حالی جای خودروهای شخصی را خواهد گرفت که مدیر شرکت Lyft نیز این روزها این پیش بینی را موضوعی می داند که به زودی یعنی تا سال ۲۰۲۵ رخ دادن آن را موضوعی قطعی می داند. حال در این میان و باید دید که آیا این سیستم ها در آینده تا حدی پیشرفت خواهند کرد که این موضوع را به تغییری واقعی بدل کند یا خیر ؟ در ادامه برای بررسی این موضوع از زبان جان زیمر مدیر شرکت Lyft با میهن پست همراه شوید.

شرکت های لیفت و اوبردو پیشرو در زمینه سیستم های حمل و نقل همسفری آنلاین هستند که حالا در سراسر جهان بسیار فراگیر شده اند . اما مدیر شرکت Lyft پیش بینی می کند تا کمتر از ده سال آینده دیگر کسی به سراغ خودروهای شخصی نخواهد رفت .

سیستم های حمل و نقل همسفری آنلاین موضوعی است که جان زیمر در آخرین پست خود در وبلاگ شخصی اش در باره آن نوشته است که زندگی بدون داشتن خودرو شخصی – به همراه ورود حمل و نقل همسفری آنلاین – بسیار کم هزینه تر و بسیار آسان تر خواهد بود .

نطر جان در خصوص سیستم حمل و نقل همسفری آنلاین این است که بعد از تولید و فراگیر شدن خودروهای خودران به سرعت شبکه ای از این خودرو ها ایجاد خواهد شد که در سراسر شهر عبور و مرور می کنند و تنها کافیست که فرد با موبایل خودش یک خودرو بدون راننده را به سمت خانه خودش فراخوانی کند .

زمانی که دریافت سرویس از یک خودرو بدون راننده تا این حد ساده شود چه کسی می پذیرد مشکلات و معضلات مربوط به خودرو ، خرابی ها و تعمیر و نگهداری آن را  قبول کند .

سیستم های حمل و نقل همسفری آنلاین

البته این پیش بینی جان زیمر در خصوص راه اندازی سیستم حمل و نقل همسفری آنلاین در مورد کشور آمریکا بوده و او احتمال می دهد چنین چیزی در کمتر از ده سال دیگر در این کشور به وقوع خواهد پیوست .

این در حالی است که او حتی اعلام کرده که در آن زمان احتمالا با پیشرفت و پیچیده شدن تکنولوژی در این زمینه نمی توان تصور کرد که شرکت هایی مانند لیفت  می توانند چه خدماتی را ارائه کنند .

گفتنی است که در برخی از کشور های  دنیا مانند آلمان مسئولان در حال وضع قوانین برای عبور و مرور خودرو های بدون راننده هستند  . شرکت لیفت و گوگل هم در حال اجرای پروژه های بسیار بزرگی در این زمینه بوده که در حال انجام مراحل آزمایشی آن هستند . حتی احتمالا در آینده ای بسیار نزدیک باید به فکر تغییر بافت و نوع خیابان ها بود …

به نظر شما آیا این امکان و بستر وجود دارد که تا ده سال آینده حذف خودروهای شخصی در دنیا رقم بخورد ؟

منبع : sky

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا