Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

دریافت اطلاعات زیستی عروق بدن با چسب یکبار مصرف دیجیتالی

دریافت اطلاعات زیستی عروق بدن با چسب یکبار مصرف دیجیتالی توسط تلفن همراه در حالی امکان پذیر شده است که به تازگی محققان ایالت سینسیناتی روشی ابداع کرده‌اند که از طریق سیستم Eccrine و یک چسب یکبار مصرف دیجیتالی که به تلفن همراه متصل خواهد شد داده‌های عروقی بدن را برای کنترل سلامتی افراد پیش از بیماری و یا به هنگام آسیب دیدگی به درستی می توانند دریافت کنند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

چسب یکبار مصرف دیجیتالی این گونه کار می کند که سیستم Eccrine با استفاده از چسب‌های یک‌بار مصرف قادر است طوری که سیستم Eccrine دور مچ دست، مانند سربند و به عنوان چسب‌های پوستی قرار می گیرد و شاخص‌های زیستی تعریق را در حالی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد که این گجت قادر است وضعیت زیستی شیمیایی فرد را به طور دقیق به گوشی هوشمند یا تبلتی که به آن متصل شده است منتقل و آن داده‌ها دریافتی را بررسی نماید.

البته باید گفت که از نکات جالب توجه روش اکرین این است که تعریق را می‌توان بدون اقدامات تهاجمی به‌دست آورد. در واقع، محققان معتقدند که هدف استفاده از تعریق، به کارگیری از شیوه‌ای غیرتهاجمی و ساده برای مطالعه و تجزیه و تحلیل شاخص‌های زیستی مولکولی به شمار می‌رود که به طور مستقیم با شاخص‌های خونی ارتباط دارد. چسب یکبار مصرف دیجیتالی

چسب یکبار مصرف دیجیتالی و سیستم آن حاوی یک پلات‌فرم جذب تعریق است که به عنوان یک سیستم کامل، تعریق گرفته‌شده از فرد را اندازه‌گیری و بررسی می‌کند و اطلاعات آن را به طور بی‌سیم به گوشی یا تبلت منتقل که با این روش، دیگر نیازی به استفاده از سوزن و جراحی نبوده و با کم‌ترین سختی، سلامت افراد تحت کنترل درخواهد آمد.

البته این سیستم Eccrine در ابتدا کاربرد نظامی دارد طوری که به عنوان روشی برای کمک به کنترل وضعیت جسمی خلبانان به کار می‌رود چرا که آزمایشگاه محققان نیروی هوایی آمریکا ماه گذشته با عقد قراردادی ۳/۶۹ میلیون دلاری طی پنج سال، در نظر دارد تا این طرح آزمایشی برای کنترل نیروهای زمینی و خلبانان به سرانجام برسد.

منبع : dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا