گوناگون

حواشي اردوي تيم ملي در آفريقاي جنوبي

تيم ملي فوتبال ايران در آخرين بازي تدارکاتي خود در اردوي آماده سازي آفريقاي جنوبي روز گذشته تيم رده چهارم ليگ برتر اين کشور يعني بلک ايسز را دو بر صفر شکست داد تا نخستين اردوي خارج از کشور ملي پوشان ايران در راه آماده سازي اين تيم براي جام جهاني با اين برد به پايان برسد.

احمد آل نعمه در دقيقه 55 و کريم انصاري فرد در دقيقه 74 براي ايران در اين ديدار گلزني کردند. شاگران کي‌روش در اين بازي قرمز پوش بودند و تيم رقيب سفيدپوش بود.

به نقل از فارس، اردوي تيم ملي در روزهاي پاياني با حاشيه‌هاي قابل توجهي همراه بود که اين حاشيه ها در زير مي آيد:

*هزينه اقامت 17 روزه تيم ملي در آفريقاي جنوبي حدود يک ميليارد و پانصد ميليون تومان شد.

*کارلوس کي روش، سرمربي تيم ملي در بازگشت به تهران ملي پوشان را همراهي نکرده و پس از چند روز و بعد از تعطيلات کشور آفريقاي جنوبي راهي ايران خواهد شد و يا از آفريقا به طور مستقيم به اردوي اتريش سفر خواهد کرد.

*تدارکات تيم ملي تمام وسايل و تجهيزات تمريني و فني را از آفريقاي جنوبي به اتريش فرستاد تا براي برگزاري اردوي اتريش، از حالا شرايط مهيا شود. جالب اينکه براي هرکيلو بار حدود 6 دلار پرداخت شد که بر همين اساس 300 کيلو بار ارسال شده به کشور اتريش حدود 1800 دلار هزينه روي دست فدراسيون فوتبال گذاشت.

*فردي که از سوي فدراسيون فوتبال ايران مأمور شده بود تا زمين تمرين مناسبي را براي تيم ملي در ژوهانسبورگ آفريقاي جنوبي پيدا کند، از سوي مسئولان فدراسيون فوتبال ايران به خاطر اجاره زمين مودر فونتين مورد مواخذه قرار گرفته و توبيخ شد.

در اطراف اين زمين تمريني دو کارخانه آلاينده وجود داشت که مدام در حال توليد آلودگي‌هاي زيست محيطي و شيميايي بودند که اين امر البته براي سلامت بازيکنان تيم ملي نيز خطرناک بود.

خبرگزاري فارس در روزهاي نخست تمرين تيم ملي در گزارشي از تهيه زمين تمريني ديگري قبل از آغاز اردوي تيم ملي و کنسل شدن حضور ملي پوشان در اين زمين تمرين به خاطر شرايط نامناسب زمين چمن آن خبر داده بود و در همين گزارش ذکر شده بود که در اطراف محل تمريني تيم ملي، نيروگاه هاي توليد برق وجود دارد، ضمن اينکه مجموعه تمريني مودر فونتين حدود 25 کيلوکتر با هتل محل اقامت ملي پوشان ايران فاصله داشت.

تيم ملي ايران در نهايت شب گذشته با برگزاري ديدار با بلک ايسز به کار خود در اردوي آفريقاي جنوبي پايان داد و بازيکنان حاضر در اين اردو در دو گروه پروازي عصر امروز، ژوهانسبورگ را به مقصد تهران ترک مي‌کنند.

3 ملي‌پوش باشگاه سپاهان به همراه 4 ملي‌پوش استقلال به همراه مجيد صالح دستيار جديد کي‌روش از طريق خط هوايي ترکيه، عازم استانبول مي‌شوند و سپس به تهران مي‌آيند. همچنين ساير ملي‌پوشان فوتبال کشورمان به همراه کادر فني و نمايندگان فدراسيون فوتبال، ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلي با خطوط هوايي امارات، ژوهانسبورگ را به مقصد تهران ترک خواهند کرد.

تيم ملي ايران در 4 ديدار تدارکاتي خود در اردوي آفريقاي جنوبي مقابل تيم‌هاي باشگاهي ليگ برتر اين کشور با 2 پيروزي، يک تساوي و يک شکست به کار خود پايان داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا