گوناگون

حوضچه های پرورش ماهی غیر مجازاطراف رودخانه گرگربه سه هزارهکتار افزایش یافت

81209879 5775806

ˈاحمد رضا لاهیجان زادهˈ روزشنبه در جلسه شورای حفاظت کیفی کارون در استانداری خوزستان برگزار شد افزود: بسیاری از زمین های کشاورزی اطراف رودخانه دز نیز با تغییر کاربری به حوضچه های پرورش ماهی غیرمجاز تبدیل شده که ورود زه آب های این واحدها موجب افزایش ای سی رودخانه دز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: افزایش حوضچه های پرورش ماهی در اطراف رودخانه دز موجب شده ای سی این رودخانه از رودخانه گرگر بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف آب در حوضچه های ماهی پنج برابر زمین های کشاورزی است افزود: مصرف آب و ورود زه آب های واحدهای پرورش ماهی به رودخانه های استان تهدیدی برای استان است.

لاهیجان زاده گفت: در تابستان با کاهش دبی ، رودخانه به زه کیش تبدیل می شون د وایجاد پرورش ماهی ها غیر مجاز نیز ای سی رودخانه ها را به شدت افزایش داده است.

لاهیجان زاده در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به وضعیت بیمارستان های فاطمه الزهرا(س) و بیمارستان 580 ارتش دزفول افزود: در جلسات متعددی مشکلات این دو بیمارستان بررسی شده اما کماکان بیش از دو سال است فاضلاب های این دو بیمارستان به صورت خام وارد رودخانه کارون می شود.

وی با بیان اینکه جلسه بعدی دادگاه بررسی پرونده بیمارستان فاطمه الزهرا(س) هفت تیر ماه امسال برگزار می شود گفت: در این جلسه مسوولان این بیمارستان آخرین وضعیت پیگیری رفع مشکلات را به اطلاع قاضی پرونده می رسانند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در خصوص اجرای پروژه فاضلاب شرق اهواز بیان کرد: این پروژه به دلیل تامین نشدن اعتبار تاکنون اجرایی نشده و بر اساس برآوردهای انجام شده توسط شرکت آبفا اهواز این پروژه به 400میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

دستور کار این جلسه شورای حفاظت کیفی کارون بررسی راه های تامین حق آبه تالاب شادگان بود که در این خصوص لاهیجان زاده گفت: تالاب شادگان با وسعت چهارهزار هکتار است و از منابع آبی رودخانه های جراحی ،کرخه و شاوور تامین می شود.

وی در خصوص وضعیت این تالاب گفت: در حال حاضر جنوب تالاب شادگان خشک شده است و برای بهبود وضعیت باید بخش های خشک تالاب هرچه سریعتر آبدار شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با اشاره به اجرای طرح انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب شادگان افزود: طرح انتقال آب کارون به طول چهار کیلومتر ،آب رودخانه کارون را از جنوب دارخوئین به تالاب شادگان منتقل می کند.

لاهیجان زاده افزود: در این طرح پنج متر مکعب در ثانیه آب از رودخانه کارون به تالاب شادگان منتقل می شود.

538/7161



: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا