گوناگون

حکایت این پرچم سبز

‌چند روزی بود که حال و هوای شهر عوض شده بود، بوی عطر و گلاب رضوی همه جا را پر کرده بود، یک پرچم سبز، یک نشانه بود و همه دل‌ها را به آن سمت سوق می‌داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، هرکه حاجت داشت می‌آمد، هرکه نیاز به شفا و شفاعت داشت، می‌آمد تا این پرچم سبز ،کبوتر دلش را به سمت آن نشانی پر بدهد.

نشان و نشانی هر دو آشنا بودند، نشان پرچم سبزی بود که عطر و بوی شفا، شفاعت و کرامت داشت، نشانی همان جایی بود که کبوتر دل، گرداگرد گنبدی طلا و صحن و سرایی با صفا پر می‌زد و دانه دانه حاجت و دعا طلب می‌کرد.

نشان، پرچم سبزی بود که عطر و بوی شفا داشت و نشانی همان جایی بود که پای پنجره دلنواز فولاد، به اندازه تمام کرامت و بزرگیش گره گره شفا طلب می‌کرد.

پرچم سبز یک نشان مقدس و متبرک بود تا دل میلیون‌ها آرزومند و حاجت‌مند را به بارگاه منور و مطهر امامی رئوف و مهربان وصل کند، آنجا که کسی بی مدد قدم نخواهد زد، بدون واسطه دم از احد نخواهد زد، آنجا که اگر گدای کوی رضا(ع) شوی، این امام رئوف دست رد به سینه احدی نخواهد زد.

چند روز قبل خادمان حرم امام رئوف و مهربانی، حضرت ثامن الحجج(ع) با یک نشان سبز، متبرک و معطر به گلاب رضوی از شرقی‌ترین نقطه استان سمنان وارد شدند و تا غربی‌ترین نقطه استان را “زیر سایه خورشید” با عطر و بویی از شفا و شفاعت و کرامت شستشو دادند.

کاروان “زیر سایه خورشید” با حضور 6 خادم حرم امام هشتم از روز چهارشنبه هفته گذشته وارد استان سمنان شدند و در مدت 5 روز از حضور خود در شهرهای مختلف استان سمنان علاوه بر حمل پرچم متبرک به مضجع نورانی و مطهر امام رضا(ع) برنامه‌های مختلف و متنوعی را برگزار کردند.

در حاشیه حضور خادمان حرم امام رضا(ع) و کنار پرچم مطهر و متبرک حرم مطهر امام رضا(ع) اتفاقات بسیار زیبایی رخ داد که عطر و بویی از امام مهربانی ها و دلبستگی مردم به این خورشید تابان را داشت.

ستایش؛ زائری که به حرم نرسید اما مهربانی امام را دید

یکی از برنامه‌های ویژه خادمان حرم امام رضا(ع) در طرح زیر سایه خورشید، عیادت و دلجویی از بیماران و توزیع بسته‌های تبرکی بین بیماران در بیمارستان‌ها بود.

خادمان حرم امام رضا(ع) پس از ورود به شهرستان شاهرود و حمل پرچم متبرک بین مردم و پس از اینکه مورد استقبال گرم مردم میامی، شاهرود و بسطام قرار گرفتند به عیادت بیماران بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود رفتند.

ستایش دختر خردسالی بود که به اتفاق پدر و مادر خود زائر امام رضا(ع) بودند و متأسفانه در مسیر حرکت به سمت مشهد مقدس در شهرستان شاهرود دچار سانحه رانندگی شده بودند و دختر معصوم این خانواده سه نفری دچار سانحه شده بود و سه مهره گردن وی آسیب جدی دیده بود.

وقتی خادمان حرم امام رضا(ع) با همان نشان سبز متبرک و مقدس وارد اتاق این کودک بیمار می‌شوند، ستایش و پدر و مادرش به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرند و فضایی معنوی بیمارستان امام حسین(ع) را در بر می‌گیرد.

مادر ستایش که یک لحظه آرام نمی‌گرفت با بیان اینکه امام رضا(ع) بسیار رئوف و مهربان است، خطاب به فرزندش ستایش گفت: اگر ما به حرم مطهر نرسیدیم، این امام آنقدر رئوف است که خادمان خود را فرستاده است.

این زائر امام هشتم(ع) افزود: ما مسافر مشهد مقدس و زائر امام رضا(ع) بودیم که در شاهرود خودروی ما واژگون شد و متأسفانه دچار سانحه شدیم، فرزندم به شدت مصدوم شده است، دیشب تلویزیون در همین اتاقی که ستایش بستری است، حرم مطهر امام رضا(ع) را نشان می‌داد و من و ستایش و پدرش دلمان شکست و از امام رضا(ع) خواستیم حالا که ما نتوانسته‌ایم به حرم مطهر برسیم حاجت کردیم تا خادمان حرم امام رضا(ع) اینجا بیایند و ما از اینجا به امام رضا(ع) سلام بدهیم.

مادر ستایش که به شدت اشک می‌ریخت و پرچم متبرک آستان امام رضا(ع) را بر سر و صورت فرزندش می‌کشید گفت: امام رضا(ع) بسیار رئوف و مهربان است و سریع حاجت ما را برآورده کرد.

نوجوان سرطانی که خواب دیده بود خادمان حرم می‌آیند و با آنها به مشهد می‌رود

حضور خادمان حرم امام رضا(ع) در شهرستان گرمسار نیز صحنه‌هایی زیبا و پر از کرامت را خلق کرد، ارادت مردم به امام رضا(ع) به حدی بود که خادمان امام رضا(ع) هر مکانی می‌رفتند با استقبال گرم و توأم با معنویت مردم مواجه می‌شدند.

امامزاده اسماعیل و امامزاده شمس الدین گرمسار یکی دیگر از مکان‌هایی بود که حاشیه جالب و زیبایی با عطر و بوی شفا به همراه داشت، وقتی خادمان حرم امام رضا(ع) پس از انجام غبارروبی امامزادگان و مدیحه سرایی و توزیع بسته‌های متبرک بین مردم از امامزاده خارج می‌شدند، یک خانم به همراه فرزندش دوان دوان خودشان را به خودروی خادمان رساندند.

مادر این نوجوان با اشاره به اینکه فرزندش از بیماری سرطان رنج می‌برد، خطاب به خادمان حرم امام رضا(ع) گفت: فرزندم چند شب گذشته خواب دیده است که خادمان حرم امام رضا(ع) به شهر ما آمده‌اند و با آنها راهی مشهد مقدس و زیارت امام رضا(ع) شده است.

سرپرست کاروان خادمان امام رضا(ع) نیز با گرفتن مشخصات این خانواده و بیمار سرطانی‌ گفت: هماهنگی‌های لازم در خصوص اینکه فرزند بیمارتان بتواند به زیارت امام رضا(ع) برود انجام خواهد شد.

خانواده‌ای که با اصرار زیاد، خادمان را به بالین بیمار سرطانی خود بردند

در حاشیه سفر خادمان امام رضا(ع) به شهرستان گرمسار اتفاقی زیبای دیگری رخ داد و آن هم مهربانی امام رئوف در حق یکی دیگر از بیماران سرطانی بود، از ابتدای ورود خادمان امام رضا(ع) به شهرستان گرمسار، 4 خانم به طور مستمر و با پیگیری بسیار زیاد از خادمان امام رضا(ع) خواسته و طلب این را داشتند که برای مدت خیلی کوتاه پرچم متبرک آستان مقدس امام رضا(ع) را به بالین بیمار سرطانی خود ببرند.

این 4 خانم که از ابتدای ورود خادمان امام رضا(ع) به شهرستان گرمسار و امامزاده اسماعیل و شمس الدین تا مسجد جامع گرمسار و محل برگزاری نمازجمعه به مدت 4 الی 5 ساعت پا به پای خدام می‌آمدند تا پایان مراسم بتوانند بیمار سزطانی خود را با پرچم مقدس امام رضا(ع) متبرک کنند.

جوانی 27 ساله که از بیماری سرطان رنج می‌برد و طبق گفته خواهر جوانش دکتر‌ها جوابش کرده بودند، نهایتاً توانست در بالین خود پرچم متبرک و مطهر به ضریح نورانی امام رضا(ع) را ببوسد و کرامت و مهربانی امام رئوف را مانند همیشه حس کند.

زندان مرکزی سمنان و مادری که حاجتی جز آزادی فرزندش نداشت

یکی دیگر از برنامه‌های سفر 5 روزه خادمان امام رضا(ع) در قالب “طرح زیر سایه خورشید” حضور در زندان و بیان کراماتی خاص از امام رضا(ع) بود، در حاشیه اجرای این برنامه در زندان مرکزی سمنان، و زمان ورود خادمان به زندان و محل برگزاری برنامه، مادری دلشکسته پس از بوسیدن پرچم متبرک آستان مقدس امام رضا(ع) روی به سمت خادمان امام رضا(ع) کرد و گفت: از امام رضا(ع) بخواهید حاجت این مادر دلشکسته و تنها برآورده شود.

وی ادامه داد: من مادری دل شکسته هستم که تنها حاجت من آزادی فرزندم است، فرزند من تنها مبلغ 2 میلیون تومان برای پرداخت دیه کم دارد و به همین خاطر در زندان مانده است، دعا کنید تا حاجت یک مادر تنها برآورده شود.

این تنها چند نمونه از اتفاقاتی بود که پای آن نشان مقدس و متبرک رخ داد و کبوتر دل را به سمت نشانی مهربان، رئوف و صاحت کرامت و صحن و سرایی با صفا و نورانی پر داد.

گزارش از: مسعود محقق، خبرنگار ایسنا، منطقه سمنان

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا