گوناگون

برای برطرف کردن معضلات استان، کرمان باید مدیریت شود یا تقسیم؟

نماینده‌ی مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید براساس مزیت‌ها برنامه‌ریزی کنیم و در 35 سال گذشته بعلت بزرگی استان، نتوانستیم به خوبی این کار را انجام دهیم و از همین‌رو می‌گوییم استان تقسیم شود تا از وضعیت کنونی نجات یابد.

«فرج‌الله عارفی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، درباره تقسیم شدن استان کرمان اظهار کرد: از سال 1338 مسأله مطالعات تقسیمات کشوری برای شهرستان جیرفت مطرح بوده است.

وی افزود: دولت‌ها قبل و پس از انقلاب یکسری اقدامات صرفاً برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم این منطقه انجام داده‌اند.

نماینده‌ی مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جنوب استان کرمان جزو چهار نقطه‌ی گلخانه‌ای دنیا، با ظرفیت‌های بسیاری است که انواع محصولات را تولید می‌کند که با توجه به این ظرفیت‌ها نیازمند یک مدیریت قوی است تا اقتصاد منطقه را شکوفا کند.

عارفی خاطرنشان کرد: هدف همه‌ی دولت‌ها افزایش ظرفیت‌های مدیریتی در این منطقه بوده اما به اعتقاد من همه‌ی اقدامات بعنوان مسکِّن بوده‌اند.

وی ادامه داد: کرمان استان پهناوری است که ظرفیت‌های فرهنگی و عناصر اقتصادی شمال و جنوب این استان با هم متفاوت است.

نماینده‌ی مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از اول انقلاب همه‌ی برنامه‌ریزی‌ها در شمال استان بوده، گفت: جنوب استان کرمان به‌گفته‌ی استاندار قابلیت 20 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی مختلف را دارد و با وجود تولید 6.5 میلیون تنی کنونی، تعجب‌آور است که این منطقه هنوز یک مرکز بسته‌بندی و کارخانه ندارد.

عارفی با اشاره به وضعیت شهرستان‌های مختلف استان کرمان تصریح کرد: کرمان استان بزرگی است که نمی‌شود به راحتی مدیریت کرد و بنابراین برای مدیریت و برون رفت از این وضعیت، استان باید تقسیم شود.

وی خاطرنشان کرد: باید براساس مزیت‌ها برنامه‌ریزی کنیم و در 35 سال گذشته بعلت بزرگی استان، نتوانستیم به خوبی این کار را انجام دهیم و می‌گوییم استان تقسیم شود تا از وضعیت کنونی نجات یابد.

نماینده‌ی مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس اظهار کرد: با توجه به ظرفیت تولید محصولات در جنوب استان کرمان، اگر در 10 سال آینده 2 میلیون تن صادرات داشته باشیم که واقعاً این توان را داریم، با میانگین قیمت هفت دلار، در این مدت 14 میلیارد دلار ارزآوری داریم. چرا نباید از این ظرفیت استفاده کرد؟

عارفی افزود: بعلت نگرانی، کمبود و نقص‌ها می‌گوئیم که باید به داد استان کرمان رسید و هم مشکلات شمال و هم جنوب استان را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: اکثر نمایندگان استان نیز همین نظر را دارند که باید به حال استان فکری شود و کرمان استان بزرگی با نیازهای فوق‌العاده است، باید مسئولان کمک کنند.

نماینده‌ی مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با 2000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد 10 پایانه صادراتی می‌توانیم حداقل 12 هزار شغل در جنوب استان ایجاد کنیم که بیش از این نیز نیاز نداریم و می‌توانیم از استان‌های دیگر نیروی کار وارد کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا