گوناگون

خادم: باشگاه‌ها جزايري مستقل هستند

اميررضا خادم بعد از جلسه وزير ورزش و جوانان با مديران تيم‌هاي ليگ برتر فوتبال گفت: امروز جلسه خوبي داشتيم و همان طور که مي دانيد به طور جدي به دنبال خصوصي سازي تيم‌هاي ليگ برتري هستيم که اين مساله درباره استقلال و پرسپوليس حساسيت هاي خاص خودش را دارد، چرا که به اين دو تيم نگاه هاي بيشتري مي‌شود. در اين جلسه درباره هزينه‌ها صحبت شد و ما مي‌خواهيم قانوني هدفمند در اين رابطه داشته باشيم. وزارت ورزش و جوانان به فوتبال ورود کرده تا جلوي تخلفاتي را بگيرد که از مدت‌ها پيش در اين ورزش بوده است. در اين جلسه بنا شد که سقف هزينه‌هاي تيم‌ها پانزده تا هجده ميليارد تومان باشد.

به نقل از ايسنا، او افزود: در اين جلسه به واکاوي فوتبال ايران پرداختيم و مسائل مختلفي مطرح و شفاف سازي شد. از سوي ديگر مديران تيم‌هاي ليگ برتري نيز اظهاراتشان را درباره جذب بازيکنان و قيمت‌ها مطرح کردند و در مجموع جلسه خوبي را پشت سر گذاشتيم.

او در پاسخ به سوالي درباره دلايل وجود دلالي در فوتبال ايران بيان کرد: اين قضيه به دليل عدم برنامه مناسب به وجود آمده است. در مسير فعلي استعدادها و ثروت هاي زيادي وجود دارد و اگر اين استعداد و ثروت سازماندهي شود اثرات مثبتي از خود بر جاي مي‌گذارد. در حال حاضر باشگاه‌هاي ما جزاير جدا از هم هستند که همه مستقل از هم عمل مي‌کنند. يک عده دلال هم مي آيند و فضاي نامناسب ايجاد مي‌کنند که اين فضا ضد اخلاقي نيز هست.

نماينده ويژه وزير ورزش و جوانان براي خصوصي سازي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس درباره بالا رفتن قيمت هاي برخي از بازيکنان، عنوان کرد: درباره قيمت ها در اين جلسه صحبت‌هايي مطرح شد و در مجموع جمع بندي همه اين شد که رقم 15 تا 18 ميليارد تومان رعايت شود. قالب صحبت‌ها بر اين اساس بود. اگر اين رقم رعايت شود اتفاقي منحصر به فرد بر فوتبال ايران رخ داده است. با توجه به صحبت‌هاي امروز فکر مي‌کنم که همه باشگاه‌ها اين مساله را رعايت خواهند کرد. من مطمئنم هزينه‌هاي ما در اين فصل از رقابت‌ها قطعا کمتر از سال گذشته خواهد بود.

او افزود: سال گذشته 300 ميليارد تومان در فوتبال ايران هزينه شده و همان طور که گفتم در اين فصل شاهد کاهش زياد آن هستيم. بازيکني بوده که سال گذشته دو ميليارد پول گرفته، امسال با يک ميليارد و خرده‌اي قرارداد بسته است.

خادم در پاسخ به اين سوال که شنيده شده يکي، دو بازيکن مبلغي بيش از دو ميليارد تومان گرفته‌اند؟ گفت: ما در جريان اين قضيه نيستيم و تاکنون مستندي در اين باره به دست ما نرسيده است. مساله سقف هزينه‌ها به گونه‌اي است که وضعيت تيم‌ها را مديريت مي‌کند و ما نمي‌توانيم بر اساس شنيده‌ها اقدامي کنيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا