Mihanpostپیشنهاد سردبیرمعماریمعماری ملل

نگاهی به طرح مفهومی خانه شناور و لوکس کمپانی NLW هلند

طرح مفهومی خانه شناور و لوکس کمپانی NLW هلند در حالی قرار است در نمایشگاه و کنفرانس شبکه Cityscape Global در دبی رونماییشود که این شرکت یک خانه آبی مفهومی جالب را بر اساس یک طراحی کروی ارگانیک ساخته و قیمت آن را حدود ۱۱ میلیون دلار اعلام کرده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

البته باید گفت که قول طراحان طراحان خانه شناور و لوکس کمپانی NLW اجرای این طرح در سال اول ارائه آن فقط در خاورمیانه می‌توانند تا ۵۰ میلیون دلار فروش داشته باشند و این میزان تا دو سال بعد از اجرا به دو برابرنیز خواهد رسید.

قیمت خانه شناور و لوکس کمپانی NLW هلند به اندازه آن‌ها بستگی دارد و قیمت اعلام شده اول برای خانه‌ای با مساحت ۱۴۸۷ متر مربع فضای داخلی و ۴۸ متر مربع فضای خارجی است.

نقشه‌های کف خانه‌های شناور که در سایت شرکت ارائه شده،‌ ساختار سه‌طبقه را نمایش می‌دهد که طبقه زیرین آن دارای پارکینگی برای شش خودرو، یک سینما، محوطه تفریحی، اتاق ورزش و محل انبار است.

در طبقه همکف اتاق‌ خواب‌ها، آشپزخانه و محل نشیمن قرار داشته و فضا خارجی ویلا شامل یک استخر و راه‌پله‌هایی است که به پشت‌بام و باغچه راه دارند. طبقه اول نیز شامل اتاق نهارخوری و بالکن است.

شرکت NLW بر این باور است که خانه‌های شناور آن ها به دلیل لوکس بودن، ارائه حریم خصوصی، سازگاری با محیط زیست و برخورداری از عنصر انرژی تجدید پذیر، محبوب خواهند شد.

هر خانه از یک سیستم کنترل هوا برخوردار است و می‌توان دمای هر اتاق را جداگانه و به دلخواه تنظیم کرد. یک پمپ گرمایشی نیز با این سیستم همکاری می‌کند، از آب سطحی برای تسهیل گرمایش و سرمایش استفاده خواهد کرد که از ویژگی‌های زیست‌سازگار این خانه ‌ها به شمار می‌رود.

می‌توان این خانه‌ها را به سیستم برق و تسهیلات بهداشتی در شهر مرتبط کرد، اما همچنین می‌توان آن‌ها را با کمک پنل‌های خورشیدی، منبع آشامیدنی و سیستم فاضلاب جداگانه کاملا مستقل کرد.

این خانه‌ها با همکاری شرکت فولاد CIG ساخته شده که کیت‌های ساخت‌وساز را برای کشتی‌سازان و سازه‌های آماده را برای معماران تولید می‌کند. از نمونه کارهای این شرکت می‌توان به مرکز رایانه زمین کریکت لُرد در لندن و سقف ایستگاه “منچستر فرایهایت” در مونیخ اشاره کرد.

با هم در میهن پست تصاویری از خانه شناور و لوکس کمپانی NLW هلند را تماشا می کنیم

منبع   newatlas

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا