گوناگون

خانه های قرآنی مهمترین نهاد برای غنابخشی به اوقات فراغت نوجوانان هستند

حجت الاسلام محمد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن فصل تعطیلی دانش آموزان و کودکان و نوجوانان مهمترین مسئله برای آنها گذراندن اوقات فراغت است که والدین نیز باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با تاکید بر آموزش محور بودن برنامه‌های اوقات فراغت افزود: آموزش تنها به کتب درسی و به سال تحصیلی محدود نمی شود بلکه باید زمینه آموزش‌های مختلف را برای جوانان و نوجوانان فراهم کرد تا از اوقات فراغت خود به خوبی استفاده کنند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با اشاره به اینکه قرآن می تواند بهترین راهنما در آموزش کودکان و نوجوانان باشد، افزود: خانه های قرآنی و موسسات قرآنی مهمترین نهاد برای پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان هستند.

جمشیدی ادامه داد: اوقات فراغت با شخصيت و زندگي معنوي و فرهنگي افراد ارتباط مستقيم دارد، چرا که از سويي از فرهنگ جامعه تاثير مي گيرد و از سوي ديگر بر آن تاثير مي گذارد.

وی با اشاره به اینکه اوقات فراغت نقش مهمي در تربيت و تعليم دارد، اظهار داشت: موسسات فرهنگی و قرآنی آموزش روخوانی، حفظ، قرائت، ترتیل و تفسیر را به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت در دستور کار خود قرار داده‌اند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان در پایان بیان داشت: با توجه به روح پاک و ذهن فعال خردسالان می توان با آموزش مفاهیم دینی، البته با همان زبان و بیان کودکانه، معارف اسلامی را در روح و روان آنان درونی کرد و زمینه هرگونه انحرافات فکری و عقیدتی را در سنین نوجوانی و جوانی از بین برد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا