گوناگون

خدمات دریایی برای سفر زائران پاکستانی به ایران به زودی راه اندازی می شود

81181989 5726997

به گزارش ایرنا، روزنامه اردو زبان ˈدنیاˈ چاپ اسلام آباد روز جمعه نوشت: ˈکامران مایکلˈ وزیر بنادر و کشترانی پاکستان در نشستی با اعضای کمیته امور بنادر در مجلس ملی گفت که براساس این طرح سرویس انتقال زائران پاکستانی از بندر ˈکراچیˈ تا بندر ˈچابهارˈ ایران از ماه ژوئن (اواسط خرداد) آغاز می شود.

این وزیر فدرال متعلق به اقلیت های مذهبی در پاکستان یادآورشد: همزمان با آغاز ایام مناسک حج در سال جاری روند انتقال زائرین پاکستانی از طریق مسیر دریایی به ایران نیز طبق روال عادی انجام شده و تسهیلات مورد نیاز در این خصوص ابلاغ خواهد شد.

پیشتر ˈعبدالمالک بلوچˈ سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان گفته بود مقامات این ایالت به دولت فدرال (مرکزی) اسلام آباد طرح اجرای سرویس تسهیلات ویژه و رایگان انتقال زائران پاکستان از شهر کراچی به بندر چابهار ایران را پیشنهاده داده اند.

وی تاکید کرد: مسیر دریایی کراچی به چابهار از امنیت لازم برای شهروندان پاکستانی برخوردار بوده و مدت مسافت این سفر در مقایسه با مسیر کویته به تفتان نیز کوتاه تر ارزیابی می شود.

عبدالمالک بلوچ با یادآوری اینکه فاصله شهر بندری چابهار ایران تا منطقه ˈگوادرˈ در جنوب غربی ایالت بلوچستان یک ساعت است، گفت: ما می توانیم در این مسیر نیز سرویس رایگان حمل و نقل راه اندازی کنیم.

سال گذشته در پی موج گسترده حملات تروریستی از قبیل انفجارهای بمب، انتحاری و یورش شبه نظامیان در مسیر حرکت کاروان های زیارتی شیعیان پاکستان در مسیرهای زمینی ایالت بلوچستان به طرف پایانه مرزی مشترک با ایران؛ ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر با محکوم کردن این حوادث اعلام کرد دولت برای تردد زائران ارائه خدمات هوایی و دریایی را در نظر گرفته است.

متعاقب آن نیز با اعلام رسمی سازمان هواپیمایی ملی پاکستان (PIA)؛ پرواز مستقیم از مبدا شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب در شرق پاکستان به مقصد مشهد مقدس در استان خراسان رضوی از طریق شهر کویته از روز ششم اسفند 92 (25 فوریه) راه اندازی شد.

سالانه 120هزار شهروند پاکستانی برای زیارت اماکن مقدسه در ایران و عتبات عالیات در عراق از مسیر زمینی ایالت بلوچستان به این دو کشور سفر می کنند.

آساق ** ا.ر ** 275 **

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا