گوناگون

خرده فروشان میوه و سبزی تنها مجاز به اصلاح 20 تا 30 درصد قیمت هستند

81242073 5830900

ˈمصطفی دارایی نژادˈ روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: طبق قانون نظام صنفی فروشنده های خرد موظف هستند طبق فاکتور میدان مرکزی میوه و تره بار 20 درصد صیفی جات و 30درصد سبزی جات را با قیمت بالاتر عرضه کنند که متاسفانه به دلیل عدم نظارت دستگاههای ذیربط برخی ازفروشندگان از قیمت مصوب نیز تخلف می کنند.

وی میدان مرکزی میوه و تره بار را تعیین کننده قیمت عنوان کرد و بیان داشت: روزانه نظارت دقیق از سوی اتحادیه برعرضه میوه و سبزی انجام می شود ضمن آنکه قیمت ها بستگی به عرضه و تقاضا هم دارد.

دارایی نژاد تصریح کرد: فروشنده های سطح شهر می بایست برروی فاکتورهای متحد الشکل میدان مرکزی 20 تا 30 درصد افزایش قیمت داده و میادین شهرداری نیز بایستی 15 درصد افزون بر قیمت مصوبه کالا و خدمات خود را ارایه دهند که خلاف این عمل کردن تخلف محسوب و مردم گزارش کنند.

وی اظهار کرد: فروشندگان خرد باید فاکتور متحد الشکل میدان مرکزی را در دید عموم قرارداده و بر اساس آن افزایش قیمت مجاز را اعمال کنند در حالی که به دلیل نبود نظارت های دقیق در سطح شهر در برخی از مکانها شاهد تخلف از قیمت مصوب هستیم.

رییس اتحادیه بارفروشان تعداد مغازه های میدان میوه و تره بار مرکزی را یک هزار و360 حجره اعلام کرد و گفت: 700 حجره سه دانگی و 300 غرفه نیز شش دانگی و 300 نیز به صورت یک دانگ تا دو دانگ سهم دارند.

دارایی نژاد با بیان این مطلب که سه هزار بار فروش در میدان مرکزی پایتخت وجود دارد، افزود: یک هزار و 750 نفر جواز فعالیت دارند و حدود 600 نفر هم در شرف جواز گرفتن هستند.

وی تعداد افراد فعال در میدان مرکزی میوه و تره بار را 5 هزار نفر برشمرد و گفت: میدان مرکزی میوه و تره بار تهران نبض ایران است و میوه کشور از طریق این میدان تامین می شود.

دارایی نژاد با اشاره به این مطلب که روزانه 20 تا 30 هزار تن انواع صیفی جات به میدان مرکزی تهران حمل و از آنجا به سایر میادین میوه و تربار ارسال می شود، اظهار کرد: روزانه 10 تا 15 هزار تردد کامیون و کامیونت کار انتقال میوه و تره بار به سطح تهران و شهرهای اطراف را انجام می دهند.

رییس اتحادیه بار فروشان عنوان کرد: کلیه محصولات باغی از مبدا تا میادین و توزیع در سطح استانها و شهرستانها و در ایام ویژه مانند ایام عید حدود 40 تا 50 هزار تن روزانه ورودی بار از میدان مرکزی پایتخت انجام می شود.

دارایی نژاد با تاکید بر این مطلب که صنف حق العمل کار و واسطه موظف است فاکتور خرید ارائه دهد، افزود: حدود یکصد تا دویست حجره اجاره ای نیز زیر نظر اتحادیه فعالیت می کند و نظارت بر فعالیت آنان دائمی است.

تهرام/9977

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا