گوناگون

عرضه 110 هزار تنی مواد پلیمری در بورس کالا

81242075 5830910

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، دو هفته از ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر عرضه کامل محصولات پتروشیمی کشور در بورس کالای ایران براساس نرخ ارز آزاد می گذرد و شاید کمتر کسی فکر می کرد که اوضاع نامطلوب و عرضه های قطره چکانی در تالار پتروشیمی ظرف دو هفته به کلی تغییر کرده و اکنون عمده محصولات پتروشیمی راهی بورس و در اختیار واحدهای تولیدی قرار بگیرد.

براساس آمارها در هفته اخیر 109 هزار و 846 هزار تن انواع مواد پلیمری در بورس کالا عرضه شد که با وجود تقاضای 86 هزار و 598 تنی خریداران، 41 هزار و 3 تن محصول مورد معامله قرار گرفت. یکی از اتفاق های معنادار این روزهای تالار پتروشیمی به افت قابل توجه تقاضا برمی گردد.

به گفته فعالان بازار، افت تقاضا به دلیل آزادسازی قیمت ها و همسو شدن نرخ محصولات بورس با بازار ازاد است، به طوری که در ماه های اخیر به دلیل قیمت پایین محصولات پتروشیمی در بورس کالا به نسبت بازار آزاد، عده ای دلال که دارای مجوز خرید از سایت بهین یاب بودند به تالار بورس می آمدند و همین موضوع حجم تقاضا را به طور کاذب بالا می برد. اما اکنون با به حداقل رسیدن نرخ های بازار آزاد و بورس، دیگر امکان نوسان گیری و دلالی در مبادلات پتروشیمی وجود ندارد.

همچنین براساس آمار معاملات، طی هفته اخیر 11 مجتمع بندر امام (ره)، غدیر، آبادان، تندگویان،امیرکبیر، مهر، لاله، اروند، ایلام، پلی پروپیلن جم و مارون از عرضه کنندگان مواد پلیمری در بورس کالا بودند که تقریبا همگی عرضه های مطلوبی در تالار بورس داشتند. رشد عرضه ها نیز باعث شد تا اکثر محصولات در قیمت های پایه مورد معامله قرار گیرد تا نگرانی واحدهای تولیدی نیز از افزایش بی رویه قیمت ها برطرف شود.

اقتصام(1)9141**1558

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا