گوناگون

خرید و فروش تلفن همراه در بازار تهران عادی است

81240357 5828065

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، هر چند که هفته گذشته تعداد خریداران تلفن همراه در بازار نسبت هفته جاری کمی بیشتر بود، اما روزه داری سبب شده که در هفته جاری خریداران کمتری برای خرید گوشی های مورد نظر خود به بازار مراجعه کنند.

یک فعال بازار خرید و فروش تلفن همراه در تهران با بیان اینکه در هفته جاری میزان خرید و فروش تلفن همراه در بازار آنچنان رونق نداشت، گفت: کاهش خریداران سبب شد در هفته جاری معاملات اندکی در بازار تهران انجام شود، ضمن اینکه خریداران متقاضی خرید گوشی های ارزانتری بودند.

محسن فرجی افزود: ثبات قیمت ارزهای عمده در هفته گذشته و جاری، قیمت برخی از گوشی ها را اندکی کاهش داد، اما تلفن سامسونگ گالکسی اس 5 نسبت به هفته گذشته 700 هزار ریال گرانتر شد.

وی اظهار داشت: در هفته جاری تلفن سامسونگ گالکسی اس 5 با گارانتی به قیمت 18 میلیون و 900 هزار ریال به مشتریان عرضه شد و مدل اس 4 این تلفن با گارانتی معتبر 12 میلیون و 500 هزار ریال در بازار قیمت داشت.

وی اظهار داشت: با افزایش طرفداران تلفن های هوشمند در بین مردم، هم اکنون بیشتر خریداران به دنبال خرید این نوع تلفن ها هستند و به همین دلیل تلفن های سامسونگ، سونی و هوآوی هم اکنون در بازار تهران خریداران زیادی دارد.

این فعال بازار خرید و فروش تلفن همراه گفت: در هفته جاری تلفن سامسونگ گالکسی اس 3 به قیمت 11 میلیون و 400 هزار ریال معامله شد و مدل مینی این تلفن نیز شش میلیون ریال در بازار فروخته شد.

وی گفت: هم اکنون آیفون 5 مدل اس آن به قیمت 21 میلیون و 500 هزار ریال به خریداران عرضه می شود، ضمن آن که شرکت اپل در اظهار نظر جدید خود اعلام کرده که عرضه آیفون 6 با نمایشگر بزرگ خود را با کمی تاخیر روانه بازار می کند.

فرجی گفت: اپل درصدد بود که آیفون 6 خود را در تابستان سال جاری به بازار عرضه کند، اما این شرکت اعلام کرده ناتوانی برخی از شرکت ها در تحویل قطعات مورد نیاز، عرضه اپل 6 را مدتی به تاخیر انداخته است.

به گفته این فعال بازار، تلفن همراه اچ.تی.سی ام 8 در این هفته 21 میلیون ریال قیمت داشت، مدل اچ تی سی وان آن 15 میلیون ریال و مدل مینی این گوشی 11 میلیون و 200 هزار ریال به خریداران عرضه شد.

این کارشناس خرید و فروش تلفن همراه خاطر نشان کرد: هم اکنون تلفن ال جی، جی 2 با گارانتی به قیمت 14 میلیون و 400 هزار ریال در بازار معامله می شود و مدل نکسیوس 5 آن 12 میلیون و 500 هزار ریال و ال جی پرو آن 11 میلیون و 500 هزار ریال قیمت دارد.

وی یادآور شد: مدل ایکس نوکیا با سیستم آندرویدی این شرکت در بازار سه میلیون و 250 هزار ریال و مدل ایکس ال نوکیا نیز پنج میلیون و 200 هزار ریال به خریداران فروخته می شود.

فرجی گفت: در بازار خرید و فروش تلفن همراه هم اکنون تلفن همراه جدید هوآوی پی هفت، 12 میلیون و 500 هزار ریال قیمت دارد و مدل پی شش آن 9 میلیون ریال به خریداران عرضه می شود.

وی با اشاره به وضعیت بازار گوشی های تلفن همراه در بازارهای جهانی یادآور شد: افزایش فروش تلفن های ارزان قیمت چینی در بازارهای جهانی سبب شده، سود شرکت سامسونگ بزرگترین فروشنده تلفن همراه در جهان حدود 25 درصد کاهش یابد.

به گفته این فعال بازار خرید و فروش تلفن همراه، شرکت سامسونگ اخیر اعلام کرده به منظوز افزایش سود خود قصد دارد چهار گوشی هوشمند خود را که قابلیت های مختلفی دارند پس از رونمایی به بازار عرضه کند.

بر اساس آمارهای موجود طی سه ماهه نخست سال 2014 بیشترین گوشی های پر فروش جهان به سامسونگ و اپل اختصاص داشته و در این مدت گالکسی 5 و 4 سامسونگ در راس پر فروش ترین گوشی های جهان قرار گرفته است.

پس از شرکت سامسونگ گوشی اس 5 شرکت اپل در رده دوم قرار گرفت و پس از آن، شرکت سونی، ال جی و شیائومی در رده های بعدی قرار گرفتند، ضمن اینکه شرکت سونی قصد دارد تا اواخر فصل تابستان سال جاری همزمان با برگزاری نمایشگاه ˈای فاˈ مدل اکسپیرا Z 3 با صفحه نمایش 2/5 اینچی و با دوربین پیشرفته خود را رونمایی کند.

اقتصام(5)1108**1594

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا