گوناگون

توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی گرهگشای بسیاری از معضلات اجتماعی است

81240409 5828144

دکتر ˈحسین افشار مقدمˈ روز چهارشنبه به مناسبت هفته بهزیستی در نشست مطبوعاتی رسانه های استان، افزود: اگر بتوانیم این سبک از زندگی را طبق منویات مقام معظم رهبری پیگیری و در جامعه رواج دهیم، بسیاری از مسایل، مشکلات و ناهنجاریهای اجتماعی موجود ریشه کن خواهد شد.

وی اظهارکرد: بهزیستی برای خدمات رسانی به محرومان و افراد کم بضاعت جامعه اهتمام جدی دارد و خدمات مختلفی را به مددجویان زیرپوشش خود ارایه می کند.

افشار مقدم با بیان اینکه سازمان بهزیستی استان قزوین در بیش از 160 زمینه به مددجویان جامعه هدف این سازمان خدمات ارایه می دهد، گفت: بهزیستی از نهادهایی است که بعد از انقلاب بر مبنای اندیشه های اسلامی، تفکرات و ایده های انسان دوستانه و برای ارایه خدمات به افراد و گروه های خاص تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: این سازمان پس از تاسیس توانست در حمایت از جامعه هدف بسیار مفید و در حفظ کیان خانواده و آسیب دیده گان اجتماعی موثر باشد.

افشار مقدم با اشاره به هفته بهزیستی خاطرنشان کرد: این نهاد با زیر پوشش قرار دادن معلولان، محرومان و نیازمندان، خدمات شایانی را ارایه و با زنده کردن امید به زندگی در بین آسیب دیدگان اجتماعی، توجه به آنها را در جامعه پر رنگ تر کند.

این مسوول اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به این قشر از جامعه توجهی نمی شد، اما هم اکنون بیش از 18 هزار معلول زیر خدمات بهزیستی استان قزوین قرار دارند و بیش از 50 هزار نفر نیز به نحوی از خدمات این سازمان استفاده می کنند.

افشار مقدم افزود: در حال حاضر، فعالیت این سازمان معطوف بر کمک به معلولان، ایتام، زنان سرپرست خانوار، کودکان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی روانی است.

وی اظهار داشت: این سازمان در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، مسکن، اشتغال و مشارکت ای مردمی به صورت جداگانه به جامعه هدف سازمان بهزیستی استان قزوین خدمات ارایه می کند.

افشار مقدم با بیان اینکه سازمان بهزیستی استان قزوین از طریق پنج دفتر از جمله پیشگیری از آسیب های اجتماعی به مددجویان خدمات ارایه می دهد، افزود: تلاش می کنیم به افرادی که بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی هستند خدمات مطلوبی ارایه کنیم تا از ابتلای آنان به برخی آسیب ها جلوگیری شود.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان قزوین نیز در این نشست گفت: در حوزه مشارکت های مردمی اقدامات مختلفی در بهزیستی استان قزوین صورت گرفته است به طوری که در سال گذشته 601 میلیون تومان مشارکت نقدی و 243 میلیون تومان نیز کمک غیرنقدی ازسوی مردم به این سازمان اهدا شده و به ارزش 100 میلیون تومان خدمات ارایه شده است.

ˈعلیرضا وارثیˈ افزود: سال گذشته در حوزه اشتغال، باید 300 شغل ایجاد می کردیم که بیش از تعهد یعنی 305 فرصت شغلی پایدار ایجاد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بضاعت معلولان ما در کار 100 درصد نیست از اینرو در سال گذشته 187 میلیون ریال کمک بلاعوض به کارفرمایان پرداخت کردیم و همچنین 181 میلیون تومان در حوزه خوداشتغالی و 880 میلیون تومان نیز در بحث مشاغل خانگی تسهیلات به مددجویان این سازمان پرداخت شد.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان قزوین در ادامه گفت: با اجرای طرح نهضت مسکن که از سال 89 در کشور آغاز شد دو هزار و 500 نفر از معلولان استان صاحب مسکن شدند.

استان قزوین دارای 18 هزار و 700 معلول می باشد.

7389/ 614

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا