گوناگون

خسارت دو هزار و 550 میلیارد ریالی سرما و سیل به خراسان شمالی

81180419 5724165

ˈمحسن لعل قادریˈ روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: افزون بر 60 درصد از این خسارات به بخش کشاورزی، بخصوص محصولات زراعی و باغی استان وارد شده است.

وی اضافه کرد: دولت برای جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی حدود 42 میلیارد و 181 میلیون ریال پرداخت کرده و مابقی غرامت نیز باید از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت شود.

قادری افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز غرامت ناشی از خسارت سیل، سرمازدگی و تگرگ را به اراضی کشاورزی تحت پوشش، طبق نظرات کارشناسی پرداخت خواهد کرد.

به گفته وی میزان خسارت های ناشی از سرمازدگی، سیل و تگرگ به اراضی کشاورزی و تاسیسات زیربنایی استان در دو ماهه سال جاری به نسبت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی میزان خسارات خشکسالی به این استان در سال قبل را افزون بر شش هزار و 542 میلیارد ریال عنوان کرد.

لعل قادری افزود: در این بخش نیز خسارت ها از محل صندوق بیمه محصولات کشاورزی در اختیار کشاورزان خسارت دیده که اراضی آنها تحت پوشش بیمه بوده، قرار می گیرد.

وی مهمترین راه برای جبران خسارت های ناشی از حوادث طبیعی را بیمه سپاری اراضی کشاورزی و تاسیسات زیربنایی عنوان کرد و گفت: کمک های دولت به خسارت دیدگان به صورت مستقیم در اختیار صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار می گیرد.

استان خراسان شمالی 300 هزار هکتار کشتزار دارد که سالانه 1.2 میلیون تن محصولات کشاورزی از این سطح برداشت می شود و نبود زیرساختهای مناسب پیشگیرانه موجب شده تا خسارات سیل و خشکسالی به این استان نمود بیشتری داشته باشد. ک/3

2712/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا