گوناگون

یک سوم معاملات در اختیار یک صنعت

81180481 5724331

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز جاری بورس تهران گروه خودرو با معامله بیش از 200 میلیون سهم به ارزش 472 میلیارد ریال در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفت.

در این گروه ایران خودرو با معامله 97 میلیون سهم به ارزش 277 میلیارد ریال، سایپا با معامله 23میلیون سهم به ارزش 62 میلیون ریال و لیزینگ رایان سایپا با معامله 33 میلیون سهم به ارزش 88 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

در معاملات روز جاری سرمایه گذاران بیش از 635 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات رقمی بالغ بر دو هزار و 36 میلیارد ریال بود.

شاخص کل در روز جاری 144 واحد افت کرد و در عدد 76هزار و 67 رسید. نمادهای پالایش نفت بندرعباس، مخابرات، چادرملو و بانک سینا با بیشتریت تاثیر منفی بر شاخص باعث افت این متغیر شدند.

این در حالی بود که نمادهای ارتباطات سیار، سایپا و توسعه صنایع بهشهربا بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

شاخص صنعت نیز امروز 99 واحد افت کرد و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 110 و 262 واحد نزولی شدند.

در بازار روز چهارشنبه، پس از خودرویی ها، گروه فرآورده های نفتی و مالی با بیشترین حجم و ارزش معاملات توانستند در صدر برترین های صنایع قرار بگیرند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت به نمادهای توسعه صنعتی بهشهر، کنتورسازی ایران، گروه صنعتی ملی، محورسازان ایران خودرو، مهندسی نصیر ماشین، چرخشگر و ریخته گری تراکتورسازی ایران رسید.

در مقابل نمادهای بهنوش ایران، آبادگران، سیمان کردستان، بانک سینا، گرانیت بهسرام، تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی و عمران و توسعه فارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران در آخرین روز کاری هفته طولانی ترین صف های خرید را برای نمادهای نفت سپاهان، روز دارو، لیزینگ صنعت و معدن، سرمایه گذاری شاهد، ملی انفورماتیک، کنتورسازی و قطعات اتومبیل ایران تشکیل دادند. در مقابل نمادهای معادن بافق، نیرو ترانس، پارس پامچال، سرما آفرین،صنایع کاغذ سازی کاوه و کاشی و سرامیک حافظ با سنگین ترین صف های فروش به کار خود پایان دادند.

اقتصام(1)9141**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا