گوناگون

خسارت سیل در جاجرم 40 میلیارد ریال اعلام شد

81155944 5680957

ˈعلی اکبر محبیˈ چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اثر وقوع سیل به دو هزار هکتار از کشتزارها و باغ های این شهرستان خسارات شدیدی وارد شده است.

وی اضافه کرد: سیل همچنین به واحدهای دامی این شهرستان آسیب رسانده به طوری که برآورد میزان خسارت ها به بخش کشاورزی و دامی حدود 30 میلیارد ریال است.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان جاجرم گفت: سیل به حدود 10 واحد مسکونی در این شهرستان نیز بین 20 تا 100 درصد خسارت زد و تعدادی از واحدهای مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شد.

وی اختلال در شبکه تلفن ثابت، شبکه انتقال آب روستایی و راههای روستایی را از دیگر خسارات سیل به تاسیسات زیربنایی این شهرستان عنوان کرد که خسارت این بخش نیز 10 میلیارد ریال تخمین زده شده است.

محبی افزود: هم اکنون اختلال در شبکه آب، تلفن و راههای روستایی شهرستان جاجرم برطرف شده و گل و لای باقی مانده از سیل نیز با مشارکت هلال احمر و راهداری از سطح جاده ها و معابر عمومی برداشته شده است.

بارش باران دوشنبه شب در استان خراسان شمالی به برخی از شهرستان های استان از جمله جاجرم در جنوب غربی این استان خسارت وارد کرد.

با وجود بارش مناسب باران در بهار امسال، استان خراسان شمالی طبق گزارش هواشناسی در زمره هفت استان خشکسال کشور قرار دارد به طوری که میزان بارش بارندگی در این خطه در سال زراعی جاری نسبت به مشابه پارسال 27 درصد کاهش داشته است.

شهرستان 34 هزار نفری جاجرم در 170 کیلومتری جنوب غربی بجنورد واقع است. ک/3

2712.626 ** 1552

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا