گوناگون

خطر پیری جامعه ایران را تهدید می کند

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز محسن خوانساری در کارگاه آموزشی افزایش جمعیت در ورامین با اشاره به سیاست های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری درباره افزایش جمعیت اظهار داشت: امروز کاهش جمعیت و بالارفتن میانگین سن مردم در ایران یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی است، مقام معظم رهبری سالهاست که به همه مسئولان و مردم خطر کاهش جمعیت جوان کشور و کم شدن اشتیاق خانواده ها به فرزندآوری را گوشزد می کنند که باید این منویات مورد توجه همه مسئولین و مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز همه مسئولان و کارشناسان جمعیت در کشور نسبت به خطر کاهش جمعیت در کشور هشدار داده اند و در این زمینه نیز دولت امتیازاتی را به خانواده هایی که فرزند بیشتری داشته باشند در نظر گرفته است.

خوانساری اضافه کرد: یکی از مهمترین مسائلی که امروز به مشکل اساسی جامعه تبدیل شده این است که افراد به جای خداوند تصمیم می گیرند و اظهار می دارند که با درآمدی که کسب می کنند، نمی توانند فرزند داشته باشند، در صورتی که اگر فرهنگ توکل در جامعه نهادینه شود این تفکرات نیز از جامعه و خانواده ها رخت بر می بندد.

این مسئول گفت: باید کارشناسان اجتماعی، اساتید دانشگاه، نخبگان و روحانیون در این زمینه تلاش کرده و خانواده ها به ویژه نسل جوان را متقاعد کنند که فرزندآوری علاوه بر ایجاد آثار مثبت در زندگی فرد، در عرصه اجتماعی نیز نکات مثبتی را به همراه دارد.

وی متذکر شد: ایران اسلامی به عنوان حکومتی منحصر به فرد در جهان می باید در تمامی ابعاد الگوی عملی برای جوامع باشد که یکی از این موارد الگوی تولید نسل است و  سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت جامعه آینده کشور را تضمین می کند و همه ملزم به رعایت و عمل به این سیاست هاهستند.

خوانساری یادآور شد: امروز یکی از موانع موجود در افزایش جمعیت کشور، بالا رفتن سن ازدواج در جوانان است به همین خاطر باید مراکز و نهادهای مسئولین زمینه برپایی ازدواج آسان را فراهم کنند تا مشکلات و موانع موجود بر سر راه جوانان حل شود.

فرماندار ورامین افزود: امروز روند افزایش جمعیت کشور به گونه ای است که طی ۴۰ سال آینده با جامعه ای پیر روبرو خواهیم شد که این امر مشکلات عدیده ای را برای کشور به همراه خواهد آورد، امروز جوانان و خانواده ها باید با دریافت آموزش های لازم، به افزایش جمعیت ترغیب شوند و این مهم در سایه اجرای سیاست های تحکیم خانواده میسر خواهد شد.

وی در پایان گفت: مسئولین  شهرستان ها و مناطق کشور باید نسبت به تشکیل کارگروه تخصصی افزایش جمعیت اقدام و نسبت به اجرایی شدن فرمایشات رهبری برنامه ریزی مناسبی صورت دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا