گوناگون

مدیرکل جدید حج و زیارت استان بوشهر معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان حج و زیارت کشور عصر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر حج و زیارت استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های برای اعزام زائران به مکه کرمه از طریق دریا صورت گرفته است و برای ایجاد خطر دریایی بندر بوشهر و بندر دمام هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.

سعید اوحدی با بیان اینکه ایجاد این خط دریایی نیازمند گرفتن مجوز از عربستان است، ادامه داد: بندر دمام بندری تجاری است و برای اینکه بتوانیم زائران را از این طریق اعزام کنیم باید زیرساخت‌های مسافربری در آن بندر ایجاد شود.

وی با اشاره به کاهش 20 درصدی سهیمه همه کشورها برای حج تمتع در سال جاری، ادامه داد: این کاهش به علت اجرای طرح توسعه فضای مسجد‌الحرام است ولی سهمیه کشورمان تغییری نکرده است و مانند گذشته 64 هزار نفر اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به افزایش 68 درصدی سهمیه اعزام عمره کشورمان به نسبت به سال گذشته، اضافه کرد: امیدواریم سهیمه اعزام کشورمان به حج تمتع با پایان طرح توسعه مسجدالحرام به 120 تا 150 هزار نفر افزایش یابد.

وی در ادامه به مذاکرات صورت گرفته با وزیر حج عربستان برای اعزام ایرانی‌ها در ماه سفر به عمره، خاطرنشان ساخت: این اعزام برای نخستین بار در 35 سال اخیر خواهد بود.

اوحدی از پرداخت وجوه حج امسال در دو قسط توسط حجاج، اضافه کرد: قسط اول در بهمن سال گذشته و قسط دوم نیز در هفته اول اردیبهشت امسال پرداخت شده است.

در این آئین ضمن تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام سلمان بحرانی، عبدالرسول رنجبر به عنوان مدیرحج و زیارت استان بوشهر معرفی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا