گوناگون

خطر کهنسالی و افزایش آمار دختران مجرد در روستاهای اسدآباد

فرماندار شهرستان اسدآباد از خطر سالمندی و افزایش آمار دختران مجرد بالای 25 سال در روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه‌ی همدان، «مسعود بکایی» در کارگروه توسعه‌ی روستایی شهرستان اسدآباد، با بیان اینکه هم‌اکنون 50 درصد جمعیت شهرستان اسدآباد در روستاها ساکن هستند، اظهار کرد: 80 درصد نیروی کار روستاها در بخش کشاورزی را افراد بالای سن 40 سال تشکیل داده است.

وی هم‌چنین با اشاره به اینکه میزان آمار دختران مجرد بالای 25 سال در سطح روستاهای اسدآباد بعلت مهاجرت پسران به شهرها برای امر تحصیل و کار و عدم بازگشت افزایش داشته است و گفت: بیشتر این پسران در شهرها اقدام به ازدواج کرده و به روستاهای خود باز نمی‌گردند.

فرماندار شهرستان اسدآباد ادامه داد: این موضوع موجب افزایش تعداد دختران نسبت به پسران در روستاها شده و قطع به یقین در آینده خطر کهنسالی و نیز افزایش دختران مجرد دو عامل تهدیدکننده عدم پایداری جمعیت و کاهش جمعیت در روستاهاست.

بکایی با تأکید بر پایداری جمعیت در روستاها با ترغیب و تشویق جوانان روستایی به بازگشت به موطن خود و نیز افزایش میزان باروری جمعیت ساکن در روستاها با ترغیب و تشویق و فرهنگسازی، تصریح کرد: تقویت بخش کشاورزی و توسعه‌ی روستایی، توجه به زیرساخت‌های روستایی و رفاه عمومی روستائیان، برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری، تقویت عمران و آبادی و توجه به محیط زیست روستایی از عواملی هستند که در پایداری جمعیت روستایی، تأثیر بسزایی دارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا