گوناگون

خط فکری انقلاب ایران آینده روشنی برای منطقه ایجاد کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه هلال بیداری اسلامی در حال شکل‌گیری و تکامل است، تصریح کرد: این مهم زمینه ساز تحولی عظیم خواهد بود.

وی برگزاری موفق و پرشور انتخابات در عراق و افغانستان را حاکی از پیروزی مردم مظلوم این کشورها دانست و افزود: امیدواریم با تدابیر لازم انتخابات سوریه نیز با حضور پرشور مردم به نحو مطلوب برگزار شود که این مهم منشاء تغییرات اساسی در منطقه خواهد بود.

خطیب جمعه شاهرود بهره گیری از خط فکری انقلاب اسلامی ایران را برای رسیدن به نتیجه مطلوب در انتخابات منطقه مورد بررسی قرار داد و گفت: آینده روشنی از آن مسلمانان خواهد بود.

ترابی همچنین با یادآوری 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مطهری و روز معلم افزود: نشان اصلی زندگی تعلیم و تعلم است که این امر در زندگی انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع) قابل مشاهده است.

وی همچنین فرارسیدن ایام ماه مبارک رجب را یادآور شد و خاطرنشان کرد: همه ما از این فرصتی که خداوند متعال در اختیارمان گذاشته باید بهره مناسب معنوی ببریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود حضور در مجالس مرتبط با ائمه اطهار (ع) و خصوصا قرائت قرآن را در راستای کسب فیض معنوی مورد تاکید قرار داد و افزود: پرداختن به این مهم باعث بزرگی و کرامت انسان می شود.

ترابی ضمن اشاره به فرازی از دعای ماه مبارک رجب که در آن آمده “یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْر، وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ ” افزود: انسان آگاه سعی می کند امور خود را به خدا متصل کند بنابر این گره زدن تمامی امور خیر و نیک به لطف و مشیت خداوند و درخواست مساعدت و کمک از او، ویژگی بزرگی است که بزرگان به آن توجه و عنایت دارند.

وی در خاتمه ضمن تقدیر از نیکوکاران شاهرودی خاطرنشان کرد: خیرین و نیکوکاران باید در تمام امور فرهنگی و اجتماعی همت بیشتری داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا