گوناگون

خلع ید پیمانکار تقاطع غیرهمسطح بجنورد روی میز شورای شهر

81241031 5829201

ˈمهدی محمدیˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به پیمانکار این پروژه تا 29 تیرماه مهلت داده شده، فعالیت عمرانی تقاطع غیرهمسطح را از سر بگیرد و در صورت عملی نشدن کار از طریق استانداری خلع ید پیمانکار پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: مطالبات فراقانونی پیمانکار این طرح از شهرداری، که ناشی از یک قرارداد غیرقانونی بوده، اجرای بزرگترین پروژه شهری بجنورد را از حدود چهار ماه قبل متوقف گذاشته است.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: شورای اسلامی و شهرداری بجنورد برای حفاظت از حقوق بیت المال و شهروندان این شهر به خواسته فراقانونی این پیمانکار، که ناشی از یک قرارداد غیرقانونی است، تن نخواهند داد.

محمدی افزود: پیمانکار این پروژه شهری با متوقف کردن کار اجرایی به دنبال ایجاد تنش اجتماعی و اعتراض های احتمالی شهروندان برای فشار به شورای شهر و شهرداری است تا بتواند به خواسته خود برسد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که خواسته فراقانونی پیمانکار می تواند همزمان با اجرای کار نیز از طریق مجاری قانونی پیگیری شود و در صورت صدور رای احکام اجرا شود.

وی قرارداد غیرقانونی پیمانکار با شهرداری را در مدیریت شهری سابق نوعی ایجاد رانت دانست و گفت: پیمانکار که پروژه را از طریق مناقصه در برابر چندین رقیب دیگر برنده شده، باید جوانب کار را با شرایط اقتصادی روز مورد بررسی قرار داده و بعد در این مناقصه شرکت می کرد.

رییس شورای اسلامی بجنورد افزود: پیمانکار پس از برنده شدن در مناقصه، قراردادی را با شهرداری در مدیریت شهری سابق منعقد کرده که انعقاد چنین قراردادی غیرقانونی است و از لحاظ قانون، مناقصه اصل محسوب می شود.

محمدی اضافه کرد: طبق قانون، تعدیل در پروژه های بزرگ طبق قیمت سال قبل از شروع پروژه محاسبه می شود و ما نیز این امر را قبول داریم.

وی افزود: اینکه در یک قرارداد غیرقانونی سال تعدیل با سه سال قبل از شروع پروژه محاسبه شود، قانونی نیست و نمی تواند جایگزین مناقصه شود.

وی اظهار کرد: البته این اختلاف با حضور مشاور پروژه حل شده و قرار بر اجرای عملیات ساخت از اوایل هفته جاری بوده که بازهم پیمانکار برای فرار از جریمه تاخیر در اجرا، بحث تعدیل را پیش کشیده و حاضر به شروع کار نیست.

رییس شورای اسلامی بجنورد گفت: شورای اسلامی شهر برای جلوگیری از توقف بیش از حد پروژه تقاطع غیرهمسطح بجنورد، در صورتی که پیمانکار تا 29 تیرماه حاضر به ادامه اجرای طرح نکند، وی را خلع ید می کند.

پروژه پل غیرهمسطح شهرداری بجنورد در مردادماه سال 91 آغاز شد که طبق برنامه زمانبندی شده قرار بود این طرح در دی ماه سال 92 به اتمام برسد.

اجرای این پروژه در شرایطی که به برنامه زمانبندی افتتاحیه نزدیک می شد، از سوی پیمانکار متوقف شد و اکنون با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، همچنان متوقف است. ک/3

2712/626

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا