گوناگون

خود مراقبتی باید در چهار رکن مقوله سلامت نهادینه شود

81140581 5654466

دکتر حمیدرضا بهرامی روز یکشنبه در مراسم پایانی هفته سلامت در بیمارستان قائم (عج)مشهد افزود: در هفته سلامت به طور سمبلیک و نمادین بر شعار خود مراقبتی تاکید شد، اما نهادینه شدن فرهنگ خود مراقبتی نیازمند برنامه ریزی دقیق و حمایت های همه جانبه است.

وی اظهار داشت: خود مراقبتی در زمینه جسمانی را می توان با فعالیت فیزیکی مناسب، اصلاح تغذیه و معاینات پزشکی ادواری و مستمر نهادینه کرد و در ابعاد روحی و روانی باید شیوه های کنترل استرس و مقابله با مسائل را به طور عملی به مردم آموخت.

بهرامی خاطر نشان کرد: در این زمینه باید به مرحله ای پیش رویم که هر فرد به عنوان ایستگاه کنترل سلامت خود قلمداد شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر مقوله سلامت تاکید ویژه ای دارند، افزود: پیشگیری و بهداشت به عنوان سیاست کلی در سرلوحه برنامه های سلامت قرار گرفته است.

وی تقدم بهداشت بر درمان را اولین راهکار ارتقای حوزه سلامت در کشور دانست و گفت: برای دستیابی به این هدف باید سهم سلامت از تولید ناخالص ملی افزایش یابد.

او ادامه داد: اکنون سهم سلامت از تولید ناخالص ملی در کشور شش درصد است، در حالی که این رقم در برخی کشورها بین 12 تا 15 درصد می باشد.

وی افزود: در سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی، سهم سلامت از تولید ناخالص ملی 7/9 درصد پیش بینی شده است که با تحقق این هدف می توان ارتقای خدمات شایسته بهداشتی و درمانی به آحاد ملت را انتظار داشت./2

7487 /664

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا