گوناگون

روستاییان منطقه آزاد قشم بیمه اجتماعی می شوند

81140580 5654465

علی اکبر شعبانی فرد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روستائیان جزیره قشم اعم از کشاورزان و صیادان واجد شرایط با تامین هزینه از سوی این سازمان به مدت دو سال بیمه خواهند شد.

به گفته وی براساس توافقنامه منعقد شده بین سازمان منطقه آزاد قشم و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، بیمه شدگان پس از دو سال متعهد به پرداخت سهم پنج درصدی سهم بیمه خود خواهند بود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این صندوق با جلب مشارکت کارگزاران تحت پوشش خود و با ایجاد کارگزاری جدید طی مدت شش ماه می بایست نسبت به اجرای این توافقنامه اقدام نماید.

وی یادآور شد:. با توجه به تخمین جمعیت 15هزار نفری روستائیان واجد شرایط بیمه در این توافقنامه، سهم آورده هر یک از بیمه شوندگان در سال جاری، دو میلیون و 160هزار ریال خواهد بود.

توافقنامه منعقد شده بین سازمان منطقه آزاد قشم و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر توسط علی اکبر شعبانی فرد سرپرست این سازمان و حمید کلانتری مدیرعامل این صندوق به امضاء رسیده است.

در حال حاضر 14میلیون نفر در روستاهای کشور زندگی می کنند که می توانند تحت پوشش بیمه این صندوق قرار بگیرند، 70درصد جمعیت روستاییان بالای 18سال است، اما از این تعداد یک میلیون و 80هزار نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند و 17هزار خانوار از مستمری بازنشستگی و ازکارافتادگی استفاده می کنند.ک/3

1871/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا