گوناگون

دانش آموزان  فارس مقامهای برتر مسابقات فرهنگی و هنری کشور را کسب کردند

محمد نظری در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: در مسابقات ادبی شامل شعر، داستان، مطالعه و تحقیق، نشریه الکترونیکی و نشریه دیواری و در مسابقات سرود، هنرهای دستی و تجسمی دانش آموزان مقام های اول کشوری و مسابقات فیلم کوتاه و هنرهای نمایشی مقام های دوم کشوری را به دست آوردند.

نظری توضیح داد: در مسابقات سرود تعداد سه هزار و 62 گروه در مرحله آموزشگاه ، 787 گروه در مرحله شهرستان و 200 گروه در مرحله استان پذیرفته شدند و در نهایت برای مرحله کشوری پنج گروه از استان فارس معرفی شدند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پروش استان فارس  ادامه داد: در بخش تئاتر هزار و 673 گروه در مرحله آموزشگاه، 456 گروه در ی شهرستان و 125 گروه در مرحله استان پذیرفته شدند و پنج گروه به مرحله کشوری راه یافتند.

نظری افزود: در بخش سرود همگانی هزار و 866 گروه در مرحله آموزشگاه، 828 گروه در مرحله شهرستان و 122 گروه در مرحله استان پذیرفته شدند و 18 گروه راهی مرحله ی کشوری شدند.

نظری درباره مسابقات هنرهای دستی و تجسمی، بخش ادبی و فیلم کوتاه که افراد به صورت انفرادی در آن شرکت کرده اند، گفت:  سه ملیون و 57 هزار و 610 نفر در مرحله آموزشگاه، 116 هزار و 755 نفر در مرحله شهرستان و هفت هزار و 478 نفر در مرحله استانی قبول شده و 165 شخص به مرحله ی کشوری رفتند.

این معاون فرهنگی همچنین اعلام کرد: در مسابقات سرود معلمین کشور در مجموع 12 گروه از کل کشور انتخاب شده اند که دو گروه از همکاران فرهنگی استان فارس هستند. اما نتایج نهایی مسابقه کشوری هنوز مشخص نشده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس تاکید کرد: انتظار ما از مسئولین فرهنگی استان است که با توجه به این که این حجم دانش آموزی در مسابقات شرکت می کنند، برای پوشش دانش آموزان استان، آموزش و پرورش را تنها نگذارند و دانش آموزان را به عنوان زیر مجموعه ی خودشان ببیند تا بتوانیم شاهد افتخارات بیش تر دانش آموزانمان در این زمینه ها باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا