گوناگون

دبيرستان علوم و معارف اسلامي پسرانه يزد رسما افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله محمدرضا ناصري، ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح دبيرستان علوم و معارف اسلامي پسرانه يزد با تاكيد بر اينكه تربيت ديني بايد در كنار تحصيل علوم در مدارس مدنظر قرار گيرد، اظهار داشت: مسئولان آموزش و پرورش و مربيان و مديران مدارس بايد اهتمام و توجه ويژه اي به مسئله رشد عقلي و انساني و تربيت ديني دانش آموزان داشته باشند.

وي با بيان اينكه دانش آموزان بايد در كنار تحصيل عمل، به تقويت مباني ديني و اعتقادي خود نيز بپردازند، بيان كرد: اين امر بايد در مدارس صدرا به طور ويژه ديده شود.

هدف از تاسيس مدارس صدرا تقويت مباني اعتقادي و ديني دانش آموزان است

امام جمعه يزد با بيان اينكه هدف از تاسیس مدارس صدرا، تقویت مبانی اعتقادی، دینی و انسانی دانش آموزان است، خاطرنشان كرد: اين مدارس بايد به طور ويژه به مسائل ديني و اعتقادي در جامعه بپردازند و روي تربيت ديني دانش آموزان به شكل ويژه اي كار كنند.

آیت الله ناصری بیان کرد: دانش آموزان مدارس صدرا باید در کنار تحصیل علوم، به تقویت مبانی اعتقادی و دینی و انسانی بپردازند و تلاش کنند با حرکت صحیح، کار اصولی و حرکت در مسیر الهی، پرچمدار هدایت انسانها در جامعه باشند و در مسیر تقویت اسلام و انقلاب و در مسیر ولایت حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه يزد خطاب به دانش آموزان مدرسه پسرانه صدراي يزد عنوان كرد: انتظار از شما این است که در این مدارس با جدیت تمام درس بخوانید و نسبت به اعمال و رفتار خود مراقبت لازم را داشته باشید.

نياز ضروري جامعه امروز تحصيل در زمينه علم و دستيابي به كرامت انساني است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد نيز در اين مراسم با بيان اينكه امروز تلاش و جدیت در امر تحصیل نیاز ضروری جامعه است، عنوان كرد: انسان در پرتو علم مي تواند به ماديات و ثروت و امور دنيوي نيز دست پيدا كند.

حجت‌ الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی خاطرنشان كرد: امروز نیاز ضروری و مبرم جامعه اسلامی به ويژه كشور اسلامي ايران، اين است كه در زمينه تحصيل علم، تلاش و جدیت بیشتری داشته باشیم و بتوانيم در سايه اين علم، کرامت و عزت انسانی را برای مردم و جامعه به ارمغان بیاوريم.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه اصلی و مهم شما دانش آموزان معارف اسلامی صدرا این است که در جهت تعلم و تهدیب و تزکیه قدم بردارید که در پرتو علم می توان به مادیات هم رسید.

حسینی کوهستانی خاطرنشان كرد: همت و پشتکار شما دانش آموزان علوم و معارف اسلامی صدرا در امر تحصیل و تهذیب می تواند آینده را برای شما به شکل درخشان و مثبت رقم بزند.

افزايش چهار مدرسه صدرا در استان يزد/ تحصيل 650 دانش آموز در مدارس صدراي استان

وي در بخش ديگري از سخنان خود عنوان كرد: مدارس صدرا در سال گذشته در چهار شهرستان استان یزد دایر بودند و در مجموع پنج مدرسه علوم و معارف اسلامی در سطح استان فعالیت می‌ کردند.

حسيني كوهستاني بيان داشت: این مدارس در شهرستان‌های ابرکوه در قالب دو مدرسه دخترانه و پسرانه، بافق مدرسه دخترانه، مهریز مدرسه پسرانه و خاتم نیز مدرسه پسرانه فعالیت می‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: امسال چهار مدرسه دیگر در سطح استان به مدارس علوم و معارف اسلامی اضافه شد و این مدارس فعالیت خود را در شهرستان‌های یزد در قالب دو مدرسه دخترانه و پسرانه، در مهریز مدرسه دخترانه و در بافق مدرسه پسرانه آغاز کردند.

حسینی ‌کوهستانی ادامه داد: در حال حاضر در مجموع 9 مدرسه صدرا در پنج شهرستان استان یزد دایر شده و حدود 650 دانش ‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا