گوناگون

گلستان در افق آبی آینده به 7000 مترمکعب آب نیازمند است

استاندار گلستان آب را نیازی اساسی در افق توسعه استان دانست و گفت: از ابتدای فعالیت در گلستان، موضوع آب، حساسیت ویژه‌ای برای مدیران ارشد استان دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در گلستان، «حسن صادقلو» دیروز(سه‌شنبه 22 مهرماه) در حاشیه‌ی بازدید از پروژه‌های آبرسانی گرگان افزود: در افق آبی آینده استان به 7000 مترمکعب آب نیازمندیم.

وی تصریح کرد: باید آب‌های سطحی و منابع زیرزمینی به گونه‌ی شایسته مدیریت شود و البته نباید از فرهنگسازی و بهینه‌سازی مصرف آب نیز غفلت کرد.

در این برنامه پروژه در حال اجرای مخزن 20 هزار مترمکعبی ذخیره آب شهرستان گرگان (گرمابدشت) بازدید شد.

عملیات اجرایی پروژه گرمابدشت از آبان 91 آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

شعاع عملیات این پروژه 35 کیلومتر است و مخازن آب فاضل‌آباد و والش‌آباد به آن متصل می‌شود.

هم‌اکنون هر شهروند گرگانی در طول شبانه‌روز به 150 لیتر آب نیاز دارد و این پروژه بخشی از سیمای آبرسانی میان مدت 1410 شهرستان گرگان است که هدف اصلی آن، تأمین آب شرب این شهرستان است.

استاندار گلستان از مخزن 2000 مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ والش‌آباد نیز دیدن کرد.

استاندار گلستان هم‌چنین در دیدار با مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان این که کنترل مصرف برق باید با تمام ابزارها انجام شود، اظهار کرد: در راستای فرهنگسازی کاهش مصرف باید مدل‌های روز و پتانسیل‌های استانی مورد استفاده قرار گیرد.

صادقلو افزود: به نظر می‌رسد روحیه‌ی جهادی با وجود فعالیت‌های فنی، آنگونه که باید و شاید نیست و شما باید مدیریت جهادی خود را تعریف کنید و نسبت به آن حساس باشید.

وی با تأکید بر تهیه کتابچه‌ای از مسائل توزیع برق استان خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان به سند جامعه نیز نیاز دارد که باید در آن با نگاه مدیریت استراتژیک، مسائل استان از جمله جایگاه انرژی‌های نو، علم و فنآوری دیده شود.

استاندار گلستان با اشاره به وظایف حاکمیتی شرکت برق تصریح کرد: اگر چه جایگاه شرکت برق به نوعی مستقل و انحصاری است اما باید ادبیات شما با مردم، ادبیات حاکمیتی و خدمت باشد نه ادبیات قیّم‌مآبانه و باید با مردم با نگاه مدارا رفتار کنید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا