گوناگون

درویش‌رضا منظمی: همه کارهای «لطفی» بهترین بودند

درویش‌رضا منظمی – موسیقی‌دان و نوازنده‌ی کمانچه – گفت: تا سال‌ها باید مدیون زحمت‌های «محمدرضا لطفی» در حوزه‌ی موسیقی سنتی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد مسجدجامعی – رییس شورای شهر تهران – در برنامه‌ی تهران‌گردی این هفته‌ی خود، پس از آن‌که خبر درگذشت محمدرضا لطفی – نوازنده‌ی پیشکسوت – را شنید، به خانه‌ی یکی از دوستان قدیمی لطفی رفت و درگذشت این هنرمند را تسلیت گفت.

درویش‌رضا منظمی، همکار محمدرضا لطفی که از قبل از انقلاب اسلامی با او در حوزه‌های مختلف موسیقی فعالیت می‌کرد، در این دیدار خطاب به مسجدجامعی، گفت: سال 1353 با مرحوم محمدرضا لطفی، گروه «شیدا» را راه‌اندازی کردیم و بنا به دلایلی، من در سال 1356 از این گروه جدا شدم، البته آن گروه در سال 1357 و هم‌زمان با انقلاب اسلامی، فعالیت خود را متوقف کرد.

این استاد کمانچه تأکید کرد: تا سال‌ها باید مدیون زحمت‌های بی‌دریغ «محمدرضا لطفی» در حوزه‌ی موسیقی سنتی باشیم. اگر بخواهم یکی از آثار لطفی را به‌عنوان بهترین کار او انتخاب کنم، بی‌انصافی است، چراکه همه‌ی کارهای او بهترین بودند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا لطفی – نوازنده‌ی پیشکسوت تار – صبح امروز (جمعه، 12 اردیبهشت‌ماه) به‌دلیل ابتلا به سرطان در سن 68سالگی از دنیا رفت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا