گوناگون

درگیری شکارچیان غیرمجاز با ماموران پارک ملی گلستان

81218560 5791140

ˈجواد سلیاریˈ روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا، افزود: ماموران حفاظتی پارک ملی گلستان شب گذشته درحین پایش و گشت زنی در منطقه ˈباغلقˈ و ˈبش اگرمˈ در حوزه استحفاظی ˈزاو و کویلرˈ با 3 شکارچی متخلف مواجه شدند.

وی گفت: ماموران ابتدا به این شکارچیان دستور ایست دادند که آنان بدون توجه به فرمان ماموران، نه تنها متوقف نشدند بلکه یکی از آنان نیز با اسلحه شکاری خود ماموران را تهدید به مرگ کرد و سپس از محل متواری شدند.

سلیاری با بیان اینکه شکارچیان متخلف با استفاده از موقعیت جغرافیایی پارک و تاریکی شب متواری شدند، اضافه کرد: ماموران حفاظتی پارک ملی گلستان دو نفر از شکارچیان را که ساکن روستاهای ˈقوشه سوˈ و ˈچشمه خوجه لرˈ بودند، شناسایی کردند.

شهرستان گالیکش با بیش از 60 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان واقع است و پارک ملی گلستان نیز بعنوان بزرگترین ذخیره گاه زیست کره در این شهرستان قرار دارد.

پارک ملی گلستان که در منتهی الیه شرق این شهرستان دارای ‎ 87هزار و ‎ 240هکتار وسعت دارد که از نظر موقعیت جغرافیایی سه شهرستان در سه استان را بایکدیگر متصل می کند.

این بوستان علاوه بر یک هشتم گونه های گیاهی و یک سوم گونه های پرندگان، بیش از ‎ 50درصد پستانداران کشور را در خود جای داده است.

/7481/622/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا