گوناگون

دستگاههای اجرایی از همدیگر شکایت نکنند

81137142 5648734

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، علی آذر نژاد در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه احداث سد خانقاه بفراجرد خلخال افزود: طرح شکایت از سوی برخی از مسوولین اجرایی در دادگاه مانع از پیشرفت فیزیکی این پروژه ها ودر برخی از موارد منجر به توقف کامل عملیات اجرایی پروژه ها می شود.

وی بیان کرد : در حالی که بسیاری از این اختلاف ها در مرکز و یا شهرستان ها قابل حل و فصل است ، طرح این گونه دعواها در دادگاه کار صحیحی نبوده ودر نهایت به ضرر و زیان پروژه های عمرانی ختم می شود.

او اظهار کرد: پروژه سد خانقاه بفراجرد خلخال که یکی از پروژه های بزرگ شهرستان خلخال است با هدف تامین اب شرب اهالی این شهر و تعدادی از روستاها در میان مدت احداث می شود، هم اکنون بدلیل طرح شکایت از سوی اداره جهاد کشاورزی بر علیه پیمانکار مجری در دادگاه تعطیل و غیر فعال شده است.

آذرنژاد گفت: با وجود کمبود اعتبار و بدهی 60 میلیارد ریالی شرکت آب و منطقه ای استان اردبیل به پیمانکار مجری طرح پیمانکار آماده ادامه علمایات اجرایی این پروژه بوده ولی شکایت طرح شده در دادگاه مانع ازاین کار شده است.

به گفته وی ،انتظار می رود جهادکشاورزی نسبت به رفع دعوی طرح شده مبنی بر برداشت غیر مجاز مصالح از زمین های کشاورزی توسط پیمانکار مجری طرح ،زمینه را برای فعال سازی دوباره این پروژه فراهم کند.

در این جلسه رسول انام پور مدیر جهاد کشاورزی خلخال نیز با اعلام حسن نیت جهاد کشاورزی برای ادامه عملیات اجرایی طرح احداث سد گفت : طرح شکایت از سوی جهاد در راستای حفظ اراضی کشاورزی حاصلخیز روستای خوجین از توابع بخش مرکزی خلخال بوده است .

وی افزود: پیمانکار مجری طرح بدون اخذ مجوزهای قانونی اقدام به برداشت مصالح رودخانه ای در سطح وسیعی از اراضی کشاورزی روستای خوجین برای استفاده در ساخت بدنه سد بفراجرد کرده بود که از ادامه این کار با طرح شکایتی از سوی این اداره در دادگاه خلخال جلوگیری شد.

او با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای استان اردبیل پیش از اجرای پروژه باید محل تامین مصالح مورد نیاز پروژه را پیش بینی می کرد ، اضهار کرد :با این حال جهاد کشاورزی خلخال برای هرگونه همکاری با شرکت اب منطقه ای در زمینه صلح و سازش و ادامه عملیات اجرایی پروژه سد بفراجرد می باشد.

شهرستان خلخال در 120 کیلومتری جنوب اردبیل واقع است.

7119/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا