گوناگون

جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیشتاز در جذب 310 کارشناس و ناظر

81137130 5648696

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در آیین آغاز به کار این نیروها گفت: امیدواریم با حضور نیروهای با دانش و جوان در مجموعه جهاد کشاورزی کمبود نیروی متخصص در مراکز جهاد کشاورزی مرتفع شود.

ˈعلی اشرف منصوریˈ افزود: کشاورزی پایه استقلال و خودکفایی هر کشوری بوده و اگر کشوری نتواند غذای مردم خود را فراهم کند، کشوری وابسته خواهد بود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: همه ما موظف هستیم در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی با مدیریتی جهادی تلاش کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار کرد: رشد اقتصادی با کار روزمره و اجرای برنامه های گذشته در زمینه تولید و خودکفایی میسر نمی شود بلکه باید کار جهادی انجام داده و چون پیشینه وزارت جهاد کشاورزی بر مبنای جهاد سازندگی پایه گذاری شده، این سازمان خود را موظف می داند مانند زمان دفاع مقدس در جهاد اقتصادی نیز پیش قدم باشد.

وی با بیان اینکه باید برای رشد اقتصادی برنامه داشته باشیم، افزود: برای تحقق رشد اقتصادی مورد نظر مقام عظمای ولایت در برنامه های این سازمان بازنگری انجام داده و درنظر داریم تولیدات بخش کشاورزی را تا افق 1396 به دو برابر برسانیم که این افزایش تولید دو برابری نیازمند کار شبانه روزی و جهادی بوده و از کارشناسانی که تازه استخدام شده اند انتظار داریم از فردا که شروع به کار می کنند با مبنا قرار دادن فعالیت جهادی این مهم را عملی نمایند.

منصوری افزود: نیروی انسانی از مهم ترین ابزارهای هر سازمانی برای تحقق اهداف بوده و جهاد کشاورزی از ابتدای سال 93 با این اتفاق مبارک مواجه است که به یکباره 310 نفرنیروی انسانی متخصص به بدنه کارشناسی آن وارد شده که امیدواریم با ورود این افراد و با استفاده از عزم ملی و توانایی کارشناسان استخدام شده مدیریت جهادی را به بهترین نحو ممکن اجرایی کنیم.

منصوری گفت: با تلاش های مدیران ارشد استان از جمله استاندار، معاونین برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و ادارات کل زیرمجموعه این معاونت ها در حرکتی جهادی و استفاده از حداکثر اختیارات استانی برای 310 نفر اشتغال دائم ایجاد شد.

رییس جهاد کشاورزی کرمانشاه، کارشناسان استخدام شده را افرادی دارای تجربه و تخصص معرفی کرده و گفت: ناظرین کشاورزی استخدام شده از سال 1381 به بعد ابتدا تحت عنوان ناظر گندم و سپس به عنوان کارشناسان بخش خصوصی ناظر بر فعالیت های متعدد کشاورزان با جهادکشاورزی همکاری داشته و در قالب شرکت های خدمات مشاوره ای بخش خصوصی با قراردادهای ماهانه، فصلی و یا سالانه با این سازمان در کنار کشاورزان برای علمی کردن این بخش حضور داشته و مشاوره های فنی و مهندسی را به فعالان بخش کشاورزی ارائه می کردند.

منصوری خاطرنشان کرد: کار جهادی نیازمند کار مدوام و مستمر بوده و ما در جهاد کشاورزی فقط هشت ساعت در روز کار نمی کنیم و فعالیت در اراضی کشاورزی، منابع طبیعی و مبارزه با آفات و بیماری ها حضور لحظه به لحظه کارشناسان را می طلبد.

وی در ادامه در خصوص فرایند جذب ناظرین افزود: هیچ کس غیر از خود ناظرین بخش کشاورزی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون جذب ناظرین نقشی نداشته و این مهم با پیگیری خود ناظرین و نمایندگان مردم در اواخر سال 1390 به تایید مجلس شورای اسلامی رسیده و در روند جذب و شروع به کار آنها سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه تنها سازمانی در سطح کشور بوده که این قانون را اجرایی کرده و در این کار پیشتاز سایر استانهاست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه نیز گفت: از 310 ناظر کشاورزی که استخدام شده اند 254 نفر در بین مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان های استان و 56 نفر در بین ادارات تابعه مانند منابع طبیعی، امور عشایری، تعاون روستایی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی تقسیم شده اند.

ˈعلی اشرف حیدریˈ تاکید کرد که 254 نفر از کارشناس استخدام شده در 42 مرکز خدمات کشاورزی 13 شهرستان استان (شهرستان کرمانشاه سهمیه نداشته است) تقسیم شده و در دهستانها و روستا خدمت خود را آغاز خواهند کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در قالب طرح استخدام ناظرین در کل کشور حدود 10هزار نفر طی سه سال به استخدام وزارت جهادکشاورزی در خواهند آمد گفت: سهمیه سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه برای استخدام ناظرین 564 نفر بوده که از این تعداد310 نفر کار خود را آغاز کرده و امیدواریم با همکاری استانداری و سایر متولیان استانی و کشوری 254 نفر از افراد باقی مانده نیز در مراحل بعد استخدام و به مراکز خدمات جهادکشاورزی اعزام شوند.

حیدری با تاکید بر اینکه هیچ یک از افراد استخدام شده در شهرستان کرمانشاه و یا مراکز شهرها به کارگیری نشده اند اضافه کرد: کلیه این کارشناسان در مراکز خدمات جهادکشاورزی دور افتاده روستاها، بخشها و دهستانها از سومار و نفت شهر گرفته تا ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب،پاوه، سنقرو کلیایی، هرسین و… فعالیت خواهند کرد.

571/567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا