گوناگون

دستیابی به فناوری های نو تنها راه خودکفایی و شکستن تحریم هاست

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق پورمهدی دوشنبه در دیدار با عوامل ستادی و اجرایی دومین نمایشگاه فناوری های نو و پییشرفته تبریز تصریح کرد:  با توجه به اینکه دردنیای امروز سرعت دانش و علم لحظه ی شده،  تکیه بر دانش بومی و نهادینه کردن فناوری های نو برای توسعه و پیشرفت استان اجتناب ناپذیر است .

وی در ادامه افزود: برگزاری نمایشگاه  فناوری های نو و پییشرفته تبریز گامی مهم برای توسعه و هم افزایی دانش فناوری های نو در کشور و استان است و این رویداد عملی می تواند نقش تعیین کننده در انسجام و یک پارچه سازی تولیدات علمی مراکز و دانشگاه های منطقه داشته باشد.

پورمهدی با اشاره به توسعه علوم جدید و سرعت فزاینده آن در دینا گفت :اگر روزی آشنا نبودن با کامپیوتر نشانه بی سوادی بود امروز غفلت از فناوری های نو معرف بی سوادی است و اگر نتوانیم خودمان را با تکنولوژی های جدید و فناوری های نو تطبیق دهیم به طور قطع  از دنیا عقب خواهیم ماند و هزینه های زیادی خواهیم پرداخت .

پورمهدی تاکید کرد: ما برای خودکفایی و بی اثر کردن تحریم های دشمن راهی جز رفتن به سمت دانش های جدید و فناوری های نو نداریم و من خوشحال هستم که طلیعه این حرکت با برگزاری دومین نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته در استان آغاز شده است .

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به بستر و ظرفیت های علمی در استان اعلام کرد : حرکتی خوبی که با برگزاری این نمایشگاه درحوزه فناوری های نو در استان آغاز شده باید با اهتمام جمعی و تلاش مراکز عملی و دانشگاهی تداوم یاد و این دانش در استان نهادینه شود.

پور مهدی با اشاره به نقش حاکمیتی استانداری گفت : اگر چه برگزاری این نمایشگاه به عنوان نخستین تجربه با مدیریت نهاد استانداری لازم بود، اما برای تدوام کار و اقدامات مشابه درآینده باید به سمتی برویم که متولیان و برگزار کنندگان رویدادهای از این دست، خود مراکز عملی و بخش خصوصی باشند و ما نقش نظارتی را ایفا کنیم.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در همین ارتباط نقش استانداری را در هم افزایی تولیدات عملی و فناوری های نو مراکز علمی و دانشگاه های منطقه و نیر حذف  موازی کاری های این حوزه مورد تاکید قرار داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا