گوناگون

دنیا تشنه حکومت علوی است/ مولفه های اسلام ناب برای مردم تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با سفارش مردم به تقوای الهی گفت: تقوا سبب پایداری و دوام نعمت های الهی است.

وی با اشاره به برخی روایات پیرامون اثرات تقوا بر زندگی انسان اظهار داشت: بر اساس روایات تقوا سختی ها را از انسان دور می کند، باران کرامت را بر انسان فرو می ریزد، رحمت های بی پایان الهی را شامل حال انسان می کند و چشمه های خشکیده نعمت ها را به روی انسان جاری می کند.

امام هادی (ع) اسوه اخلاق حسنه

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به جمعه پانزدهم ذی الحجه سالروز ولادت امام هادی(ع) تصریح کرد: امام هادی (ع) اسوه اخلاق حسنه، الگوی عبادت و بندگی و آموزگار مبارزه با خفقان و دستگاه ستمگر بنی عباس بوده است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه امام هادی(ع) یک شخصیت الهی بودند که سراسر زندگی ایشان برای مردم درس است، یادآور شد: رفتار مهربانانه با مردم، تضرع، زاری و دعا به درگاه خداوند، مبارزه با دستگاه ظالم بنی عباس از جمله ویژگی های این امام همام است.

وی با تاکید بر اینکه حتی زمانیکه امام هادی(ع) به سامرا تبعید شدند و تحت نظر دستگاه بودند باز هم رسالت خود را در راستای ارشاد و روشنگری مردم انجام می دادند، افزود: آثار فراوانی از این امام بزرگوار باقی مانده که مهم ترین آنها زیارت جامعه کبیره است که یک دوره کامل امام شناسی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: خوب است که امروز برای اظهار تنفر از کسانیکه به ساحت مقدس امام هادی(ع) در فضای مجازی اهانت کردند زیارت جامعه کبیره را بخوانیم.

مسئله غدیرخم یک مسئله جاودانه است

حجت الاسلام میرعمادی در ادامه با اشاره به 18 ام ذی الحجه روز عید سعید غدیر، عید آل محمد و بزرگترین عید مسلمانان اظهار داشت: برای این عید بزرگ اعمالی وارد شده که نباید از آنها غافل شویم.

وی با بیان اینکه یکی از اعمال مستحب در این عید عقد اخوت با یکدیگر است، تصریح کرد: خوب است که در این عید با یکدیگر پیمان برادری ببندیم و وقتی یکدیگر را ملاقات می کنیم دعاهای وارده را بخوانیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مسئله غدیرخم یک مسئله جاودانه است، افزود: در این روز امامت برای همیشه باقی ماند و زمین هرگز از حجت خداوند متعال خالی نخواهد شد.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه امامت برای همیشه تاریخ بوده و سبب تکمیل دین و اتمام نعمت و ادامه راه رسالت و نبوت است، گفت: ارزش غدیر به این است شخصی به عنوان امام امت معرفی شد که شایسته ترین فرد است و نظیری در عالم ندارد.

مسئله ولایت و امامت به حیات اسلام بستگی دارد

وی با بیان اینکه نمی توان دین را بدون امام و ولی پنداشت، تصریح کرد: مسئله ولایت و امامت به حیات اسلام بستگی دارد و اساس دین اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اهمیت عید غدیر بر این است وقتی امام علی(ع) به عنوان امام انتخاب شد مکر و کید دشمنان خنثی و دین از انحراف و تحریف حفظ شد، افزود: با این انتخاب وحدت بین مسلمانان حفظ و اسلام به عنوان دین جهانی تضمین شد که جاودانه می ماند.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه اگر می بینید دین اسلام همچنان مانند دوره پیامبر گرامی اسلام باقی مانده به خاطر امامت بوده است، اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم عید غدیر را زنده نگه داریم و در این روز جشن برقرار کنیم و شادی و سرور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همچنین باید جشن های مهم خود مثل جشن ازدواج را در این عید برگزار کنیم، تصریح کرد: بخش دیگر زنده نگه داشتن این عید بزرگ این است که از زندگی امام علی (ع) الگو بگیریم و تبعیت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه همه ما باید مانند امام علی (ع) زندگی کنیم و رفتارمان علوی باشد، افزود: آنچه که امروز دنیا به آن تشنه است حکومت علوی است و الگوی نظام جمهوری اسلامی ایران نیز حکومت امام علی(ع) است.

حجت الاسلام میرعمادی یادآور شد: با افکار و رفتار صحیح خود باید این عید را زنده نگه داریم.

اسلام ناب برای مردم معرفی و تبیین شود

وی در ادامه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره بزرگ حج اظهار داشت: دشمنان خوب پیام رهبر فرزانه انقلاب را گرفتند ولی متاسفانه دوستان خوب نگرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: به محض پخش پیام رهبر معظم انقلاب از رسانه های وابسته به استکبار برای اینکه تاثیر این پیام را کم کنند در شبکه هایی مثل الجزیره عنوان کردند که مقصود رهبر فرزانه انقلاب از اسلام ناب تنها شیعه است و به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعیان و سنی ها افتادند.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه دشمن در برابر مطالبی که ارائه می شود حساس است اما دوستان حساس نیستند، افزود: امروز باید اسلام ناب برای مردم معرفی و تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه اسلام ناب یعنی اسلام استکبار ستیز که شیعه و سنی ندارد، تصریح کرد: اما اسلام آمریکایی یعنی اسلام ذلت و خواری در حالیکه اسلام ناب به دنبال عزت و عظمت مسلمانان است و می خواهد مسلمانان سرنوشت شان را خودشان انتخاب کنند و به عهده بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه اسلام ناب به دنبال اخوت، برادری و وحدت امت است، افزود: این در حالی است که اسلام آمریکایی به دنبال اختلاف بوده و چشمش به غرب و آمریکا است.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد این مسائل تبیین شود تا دشمنان نتوانند سوء استفاده کنند، یادآور شد: اسلام ناب هدایت صحیح و تضمین سعادت ابدی برای مسلمانان است.

کارکنان نیروی انتظامی مجاهدان فی سبیل الله هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: کارکنان نیروی انتظامی مجاهدان فی سبیل الله هستند که خدمات ارزشمند و تلاش شبانه روزی آنها برای تامین امنیت و برقراری نظم جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: کارهای بسیار ارزشمند و خوبی برای رفاه و آسایش مردم استان توسط نیروی انتظامی انجام شده و دنبال می شود.

وزارت اطلاعات حضور موثری در تصمیم گیری های مسئولان داشته است

حجت السلام میرعمادی در ادامه با اشاره به 18 ام مهر ماه سالروز تاسیس وزارت اطلاعات اظهار داشت: امسال 30 امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات است و این وزارت خدمات ارزشمندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای تامین امنیت انجام داده است که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات موفقیت های چشمگیری در عرصه ها و صحنه های مختلف داشته است، تصریح کرد: این وزارت 30 سال زحمت کشیده اند و مجاهدت خاموش در برابر گروهک ها، منافقین، سازمان های جاسوسی، کشف شبکه های جاسوسی و باندهای فساد اقتصادی مثل جریان پول شویی داشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات حضور موثر در تصمیم گیری های مسئولان داشته و مشاوره ها و راهنمایی هایی در راستای صیانت از نظام و برقراری امنیت داخلی داده اند، اظهار داشت: دستگیری عناصر فتنه گر و گروهکی مثل ریگی ملعون برای همیشه در تاریخ ثبت و ضبط شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا