گوناگون

دولت با انتقال آب کشاروزی از مهاجرت روستاییان جلوگیری کند

81241582 5830110

سید ˈنبی رسولیˈ روز جمعه در آیین افتتاح ساختمان دفتر دهیاری روستای شمس آباد بخش مرکزی ابرکوه افزود: هم اکنون 6روستای شرق این شهرستان در بحران بی آبی و کم آبی کشاورزی بسر می برنند و ضرورت دارد مسوولان نسبت به انتقال آب از خارج حوزه به این روستاها اقدام کنند.

وی اظهار کرد: شغل بیشتر سه هزار نفر جمعیت ساکن در روستاهای شرق ابرکوه کشاورزی و چندین سال است که منابع آبی چاههای کشاورزی این منطقه بخاطر بحران آبی به شدت کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد نیز در این آیین گفت: دولت یازدهم با زنده نگهداشتن امید در دل مردم و با مشارکت مردم شرایطی فراهم خواهد کرد تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند.

هادی مقیمی همچنین با حضوردر محل شرکت تعاونی همیاریهای دهیاریهای بخش مرکزی ابرکوه مسائل و مشکلات دهیاریهای این شهرستان را بررسی کرد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد همچنین مسائل و مشکلات روستاهای ده عرب و مریم آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان ابرکوه را بررسی کرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی همیاریهای دهیاریهای بخش مرکزی ابرکوه نیز دراین دیدار، صدور بیش از دو هزار و500 پروانه ساختمانی، مشارکت با بخش خصوصی درساخت واحد تولید کارتن سازی، حفر یک حلقه چاه برای تامین آب معادن و همچنین احداث 6 هزار مترمربع کشت گل خانه ای را بخشی از فعالیت های این تعاونی برشمرد.

شهرستان ابرکوه در 140 کیلومتری غرب یزد واقع است. ک2

7539/616

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا