گوناگون

دو نفر از سیلاب در شهرستان سراوان نجات یافتند

81165151 5697413

رضا اربابی پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی امروز موجب طغیان برخی رودخانه ها و جاری شدن سیل در بخشهایی از شهرستان سراوان بویژه بخش جالق شد.

وی بیان کرد: شماری از خودروهای در حال تردد در ورودی شهر جالق گرفتار سیلاب شدند که در این میان دو نفر از سرنشینان یک خودرو گرفتار در سیل برای نجات جان خود به تیر برق پناه برده و از آن بالا رفته بودند.

مدیر کل مدیریت بحران استان اظهار داشت: با اعلام این حادثه نیروهای اداره راه و شهرسازی سراوان با استفاده از ادوات سنگین و با همکاری بخشداری جالق، فرمانداری و نیروهای هلال احمر و بسیج سراوان موفق به نجات این دو نفر شدند.

اربابی با اشاره به فعالیت سامانه بارش زا در مناطق مرکزی و جنوب شرق سیستان و بلوچستان به مردم و دستگاههای دست اندرکار هشدار داد و گفت: باتوجه به احتمال رگبار باران یا تگرگ و سیلابی شدن برخی از مسیل ها از مردم بویژه روستاییان و رانندگان درخواست می شود موارد ایمنی را رعایت کنند.

اداره هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز با ارسال گزارشی به استاندار و دستگاههای عضو ستاد بحران و فرمانداریهای استان اعلام کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و تحلیل داده های جوی در نواحی مرکزی و جنوبی استان وزش باد و گردوخاک از سمت غرب و جنوب غرب تا اواخر روزجمعه تداوم دارد.

در مناطق شمالی استان نیز از عصر روز جمعه تا روز شنبه بادشمالی و در نقاط مستعد، گردوخاک و کاهش نسبی دما انتظار می رود.

دریای عمان نیز تا صبح روز شنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

بر اساس گزارش اداره هواشناسی سیستان و بلوچستان؛ فعالیت سامانه بارش زا به شکل رگبارهای باران یا تگرگ، رعد و برق و تند باد روز جمعه در اکثر نقاط استان بویژه در نواحی مرکزی و جنوب شرق سبب رگبار و رعد و برق می شود.

همچنین این سامانه از روز شنبه تا سه شنبه در نواحی جنوبی و جنوب شرقی استان فعال خواهد بود. ک/3

653

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا