رپرتاژ

دکتر شهرزاد اردلان :گفتن جمله خواستیم نشد، دیگر برای ملت ایران قابل پذیرش نیست

بعد از فوت مرحوم فاطمه رهبر منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یازدهم ، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ، انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار میشود تا بر سر یک کرسی مجلس شورای اسلامی میان داوطلبان رقابت صورت گیرد. جالب اینجاست با وجود اینکه این کرسی مجلس از آن یک خانم بوده است مردان نیز بر سر تصاحب آن به رقابت برخواسته اند و این در حالی است که در روایات داریم نشستن یک آقا بر سر صندلی یک خانم جایز نیست ….

دکتر شهرزاد اردلان کاندیدای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس گفت : اگر ملت ایران خواستار جامعه پیشرفته ، توسعه یافته ، دموکراتیک و مبتنی بر معیارها و استاندارهای جهانی هستند ، هر چه حضوری پر رنگ تری داشته باشند ، امکان رسیدن به جامعه ای مطلوب بیشتر است . همچنان اگر مردم آگاهانه عمل نکنند و کار را رها کنند امکان انحراف هم بیشتر میشود.

دکتر شهرزاد اردلان در باره انگیزه خود برای کاندیداتوری میان دوره ای یازدهم دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای دفاع از حقوق مردم بخصوص زنان با هدف رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی و توسعه سیاسی برای تک تک مردم شریف ایران در پرتو ایده ی نماینده ای مقتدر ، کارآمد و فن سالار پا به عرصه انتخابات گذاشته ام . من معتقدم برای شهروندان و منتخبان آنان دیگر بهانه خواستیم نشد قابل پذیرش نیست و به یاری خداوند متعال و با کار کارشناسی دقیق صاحب نظران ، همفکران و برنامه ریزان ، برای همه امورات کشور باید برنامه داشته باشیم . برای تمام نیازهای جامعه از مسائل سیاسی ، اجتماعی تا مسائل فرهنگی، زنان، جوانان، کارگران، کشاورزان گرفته تا تحقق حقوق شهروندی و حقوق اساسی آحاد ملت باید هم برنامه داشت و هم باید حرف داشته باشیم .

استاد دانشگاه های حقوق حوزه استان تهران با اشاره به آیه ” ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما به نفسهم ” ادامه داد: خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد، مگر آنکه آنان خود، سرنوشت خود را با تغییر در نفس و رفتار خویش تغییر دهند. پس بر همه ماست که بصورتی جدی به خود آییم و هر یک از ما در حد توان اطرافیان و دیگران را برای ورود به این عرصه سیاسی و اجتماعی تشویق کنیم که اگر در این مورد سهل انگاری کنیم قبل از هر چیز به ایران و بعد به شهری که در آن زندگی میکنیم ضربه می زنیم . بر همین اساس به نظر این حقیر باید روند کُند توسعه یافتگی ایران را شتاب بیشتری ببخشیم و برای زخم هایش مرهمی بسازیم . از همین رو باید فرصت انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی را مخصوصا در حوزه تهران مغتنم بدانیم و به فکر معرفی کاندیدهای مورد نظر خویش که کاندیداهای “اصلح ” خواهد بود، اقدام کنیم .

دکتر اردلان تصریح کرد : تهران پایتخت ایران شکوهمندی دیدارگاه فضائل انسانی و تاریخ حماسه آفرین آن است .

تهران پایتخت زیبایی است که خداوند متعال تمامی نعمت هایش را یکجا به مردم این سرزمین بخشیده است . سخاوت آفریدگار را شکر گذار باشیم و در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ آگاهانه کاندیداتوری که بتواند مشمول تعریفی جامع و مانع از یک وکیل شجاع ، توانا و با برنامه و اهداف روشن باشد و بتواند سکاندار کشتی طوفان زده ای را مدیریت کنند ، انتخاب کنیم .

این حقوقدانان برجسته کشور یاد آور شد : انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس این بار بسیار متفاوت تر از گذشته رقم میخورد و رفراندومی برای تثبیت جامعه مدنی بر اساس آموزه های اسلامی و مردم سالاری دینی و شایسته سالاری است و تمرین واقعی دموکراسی به حساب می آید و منتخب مردم را وارد تصمیم گیری های پارلمان ، دولت جدید و حاکمیت میکند. میخواهم از همین تریبون این پیام به گوش همه برسد که من شهرزاد اردلان استاد دانشگاه های استان تهران خواهان حمایت رسانه ها ، آحاد مردم بخصوص زنان و جنبش دانشجویی ایران هستم که بتوانیم با حق و آزادی بیشتر و پشتوانه محکمی دگرگونی را صورت بدهیم . قطعا با انتخابات این بار مجلس شورای اسلامی در حوزه پایتخت ۱۴۰۰ ، من تلاش خواهم کرد، به سوی دموکراسی واقعی و مشارکتی و مردم سالاری گام های اساسی با چشم اندازی روشن پیش روی داشته باشیم .

شهرزاد اردلان با بیان اینکه در تاریخ لحظاتی پدید می آید که طیف هایی می توانند فراتر از حد معمول کارساز باشند و نقش سازنده ایفا کنند، عنوان کرد: شاید برای همه دست اندرکاران فعال در امور جامعه مدنی چنین لحظه ای فرا رسیده باشد و از همه کسانی که برای نجات کشور می توانند قدمی بردارند درخواست کرد که برای خدمت به کشور و مردمان بیشماری که تشنه آبادانی ، رفاه ، عدالت ، اصلاحات و اجرای درست قوانین اند ، شجاعانه عمل کنند و لحظه ای در این تصمیم مهم که برای خدمت به کشور به سهم خود برای او که خود را فرزند ایران میداند قدمی بردارند بر خود تردید روا ندارند و از او حمایت کنند.

دکتر شهرزاد اردلان کاندیداتور حوزه انتخابیه تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس در ادامه تاکید کرد : نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برای رفع دشواری ها و خدمت باید از هرگونه سیاست پیشگی و سیاست بازی و تمایلات شخصی به دور باشند و طرحی نو در اندازند. مسئولان ارشد کشور هم بدانند تا هنگامی که انجام وظایف را برای منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی ممکن نگردانند و آن را یاری نکنند، از وارد آوردن آسیب های سخت بر فراگرد زندگی سیاسی – فرهنگی – اجتماعی ، اقتصادی و شهروندی در این کشور گریزی نیست.

این بانوی حقوقدان و سیاستمدار جوان با اشاره به کارنامه مجلس شورای اسلامی در گذشته علی رغم برخی تلخی ها که می توان در آن سراغ گرفت ، افزود: مجلس شورای اسلامی از کامیابی های بسیاری برای تمرین دموکراسی و جامعه مدنی انباشته است ورود اینجانب به رقابت های مجلس شورای اسلامی در حوزه تهرانِ پایتخت علارغم اینکه با توجه به بضاعت مالی اندک نتوانستم اقدام به تبلیغات ، تهیه پُستر و ستاد انتخاباتی نمایم و یا در لیست های مافیای زر و زور نتوانستم باشم به فضای رقابت برای موفقیت در انتخابات و تصمیم گیری در رفاه و آبادانی کشور که از انتخابات ۱۴۰۰ برای ورود این حقیر به فضای تصمیم گیری سیاسی حاصل میشود ، به لطف مردم دل بسته ام و امیدوارم با حمایت آحاد مردم از جمله زنان ، دانشجویان و اساتید دانشگاه و رسانه ها یک دستاورد مهم تاریخی برای خدمت یک بانوی ایرانی باشد ، چرا که تلاش میکنم مطبوعات ، رسانه ها و احزاب و تشکل های صنفی که رفته رفته شکل گرفته و امیدوار به تثبیت آن هستیم و الحمدالله در صحنه سیاسی ، فرهنگی کشور گروه هایی از طبقات مردم را نمایندگی میکنند و از حق و حقوق مردم دفاع میکنند و نشان بارزی از تحول است که قطعا در تقویت و ثبیت آنها در جهت خدمت به کشور که ارمغان آن رفاه و آبادانی باشد، همت خواهیم کرد هر چند گفته اند با یک گل بهار نمیشود اما وقتی مبارزات حضرت امام خمینی ره و یا مهاتما گاندی رهبر فقید هند را در ذهن مرور میکنم به این نکته میرسم که قدرت انسانیت انسان می تواند معجزه کند. امیدوارم با توجه به اینکه از نهاد دانشگاه پرچم تغییر و تحول را در مسیر پیشرفت ایران بر افراشته ام مورد حمایت زنان ، دانشجویان و اساتید دانشگاه ، رسانه ها و احاد مردم شریف تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس قرار

بگیرم که بتوانم در این راه پرفراز و نشیب با شایستگی نامی نیکی از خود برای خدمت به مردم ایران به یادگار بگذارم.

لازم بذکر است حوزهٔ انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس یکی از حوزه‌های استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است. این حوزه به مرکزیت تهران ۳۰ نماینده دارد و پرنماینده‌ترین و مهمترین حوزهٔ انتخابیه مجلس شورای اسلامی است. در بیشتر دوره‌ها رئیس مجلس نمایندهٔ مردم تهران بوده‌ است. بعد از درگذشت مرحومه سرکار خانم دکتر فاطمه رهبر بانوی فقید منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامیِ مردم شریف تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس همزمان با انتخابات ۱۴۰۰ در این حوزه انتخابیه ، سرکار خانم دکتر شهرزاد اردلان از بانوان نزدیک به مرحومه خانم دکتر فاطمه رهبر برای ادامه راه خدمتگزاری ایشان خود را کاندیداتور مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پایتخت در انتخابات ۱۴۰۰ نموده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا