گوناگون

دیدار روسای گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا

سناتور اتئوره روزاتو، رییس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران در مجلس سنای ایتالیا، بعدازظهر امروز با جواد هروی، رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،هروی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی ایران و ایتالیا بر ضرورت افزایش همکاریهای دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه مناسبات پارلمانی تاکید کرد و افزود: افزایش رفت و آمدها میان مقامات پارلمانی دو کشور نقش موثری در گسترش ارتباط دوستانه فی‌مابین دارد.

وی بر این اساس از حمایت گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا در مجلس شورای اسلامی برای توسعه مناسبات دو کشور خبر داد.

رییس گروه دوستی پارلمان ایران و ایتالیا در ادامه گفت: توانمندی‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف بسیار فراتر از حجم فعلی مراودات دو کشور است که می‌بایست از آنها در توسعه مناسبات در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری بهره گرفت.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد جدید ایران در عرصه دیپلماسی گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار گسترش مناسبات براساس رعایت احترام و منافع متقابل است.

هروی در پایان این دیدار نسبت به گسترش همکاریهای دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی ابراز امیدواری کرد.

سناتور اتوره روزاتو رییس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران نیز در ادامه این دیدار ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: توسعه ارتباطات دوستانه با ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه و جهان مورد توجه جدی پارلمان ایتالیا قرار دارد.

وی همچنین بر اهتمام مجلس سنا ایتالیا به ویژه گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران و جهان توسعه ارتباطات پارلمانی با مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

سناتور روزاتو در ادامه با اشاره به اهمیت گسترش همکاریهای دو کشور در عرصه‌های مختلف گفت: رویکرد پارلمان و دولت جدید ایتالیا بر توسعه همکاریهای دو کشور استوار است.

وی در پایان بر لزوم رایزنی و مشورت بیشتر مسوولان دو کشور در خصوص مسائل دو جانبه منطقه‌ای تاکید کرد.

لازم به ذکر است در این دیدار هاشم‌زهی، جعفری بنه خلخال و اربابی، نمایندگان نهبندان، زابل، خلخال و زاهدان نیز هر کدام بطور جداگانه در خصوص مناسبات دو کشور به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا