گوناگون

راهنمایان گردشگری، باید پیام رسانان نیکوکاری باشند

81211346 5778462

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان محمد ضا طهماسبی، در دیدار اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری ایران از پروژه تخصصی آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی این انجمن افزود: انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران، اولین انجمن ملی در کشور است که 170 شعبه دارد.

وی بر لزوم ساخت پروژه این انجمن در جهت پیشگیری از افزایش روزافزون بیماری های کلیوی اشاره و ابرازکرد: این پروژه در پنج طبقه و با مساحت چهار هزار متر مربع در دست ساخت قرار دارد و دارای بخش دیالیز و خدمات جانبی، مرکز اداری و اجرایی، مرکز آموزشی و تحقیقاتی، مشاوره سالمندان و خوابگاه است.

طهماسبی با بیان اینکه شعار سال گذشته فدراسیون جهانی کلیه، ˈسالمندی و پیشگیری از بیماری های کلیویˈ تعیین شد گفت: این شعار نشان دهنده اهمیت توجه به سلامت کلیه های سالمندان بوده و انجمن حمایت از بیماران کلیوی در راستای تحقق این شعار در تلاش است تا یک طبقه از پروژه دردست ساخت انجمن به سالمندان اختصاص یابد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان فقر مالی و ناآگاهی را دو عامل مهم ابتلا به بیماری های کلیوی ذکر کرد و افزود: 70 تا 80 درصد مردم در صورت توجه به سلامت خود می توانند از بروز بیماری های کلیوی پیشگیری کنند.

در ادامه این مراسم عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان به ضرورت وجود خوابگاه برای بیماران کلیوی و همراهان آنان اشاره و اظهارکرد: همراهان بیماران کلیوی به دلیل نگرانی و استرس، بیمارتر هستند و به همین دلیل انجمن کلیوی زنجان با تکمیل پروژه این انجمن، آماده پذیرای بیماران و همراهان آنان است.

رضا رجبیون افزود: باید فرهنگ و اقتصاد پا به پای هم حرکت کنند تا جامعه ای سالم و پویا شکل گیرد.

7325/596

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا