گوناگون

برخی شبکه های بهداشت کشور آمادگی اجرای طرح تحول نظام سلامت را ندارند

81211343 5778473

امیر خجسته، خدمت در عرصه درمانی را خدمتی مقدس و در جهت ارزش های انسانی و الهی ارزیابی کرد و افزود: همانطور که افکار عمومی و آحاد جامعه کشورمان درخصوص پزشکان و پرستاران عزیز و کارکنان حوزه خدمات درمانی قدرشناس زحمات آنان هستند، لازم است تا دولت نیز در این زمینه به مطالبات بر حق پزشکان توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به جایگاه و ارزش علوم پزشکی در تسکین آلام بشری گفت: توجه ویژه دین مبین اسلام به جایگاه علم و دانش و همچنین سابقه و نگاه جمهوری اسلامی ایران به جامعه پزشکی این امر مهم را می طلبد که دولت ها به دغدغه این عزیزان اهتمام جدی داشته باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی برنامه های طرح تحول نظام سلامت کشور را از جمله برنامه های قابل توجه در عرصه بهداشت عمومی برشمرد و گفت: وزیر محترم بهداشت شخصیتی کاردان و علاقه مند به پیشرفت درمانی کشور است که از روز شروع به کار اقدامات و سیاست های ارزنده ای در این زمینه داشته و طرح تحول نظام سلامت کشور از جمله این سیاست های مطلوب به شمار می رود.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به مشکلات موجود در اجرای طرح نظام سلامت گفت: این طرح، طرحی مردمگرا و در جهت کاهش آلام بشری تهیه شده که در صورت تمهید مقدمات لازم و تهیه زیرساخت ها، اثرات مطلوب به همراه خواهد داشت.

وی افزود: متاسفانه زیرساخت ها و برخی شبکه های بهداشت کشور از آمادگی لازم برای اجرای طرح برخوردار نبوده و نارضایتی هایی در بین پزشکان ایجاد شده که دغدغه ها و مسائل مطرح شده از سوی آنها کاملا برحق و قابل توجه است.

امیر خجسته همچنین خبر داد: جلسه های متعددی با برخی پزشکان و متخصصین محترم شاغل در طرح در حوزه مشاوران کمیسیون برگزار شده و مشکلات این بخش در قالب امور نظارتی مجلس جهت اجرا به وزارت بهداشت ابلاغ خواهد شد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از کلیه اعضای خدمات درمانی کشور خواست تا نظرات خود را از طریق سایت Amir Khojaste.com به اطلاع وی برسانند.

سیام(1)**م.ب**1449

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا