گوناگون

دولت بایستی مشکلات حاشیه نشینان پایتخت و محرومان را رفع کند

81211342 5778448

به گزارش ایرنا، آیت اللهˈمحمد محمدی ری شهریˈروز /یکشنبه/ در دیدار با استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری ضمن تاکید بر ساماندهی شهرستان ری افزود: رسیدگی بیشتر دولت به محلات حاشیه نشین شهرستان ری ضروری است.

وی ضمن تاکید بر رسیدگی به بافت های فرسوده منازل حاشیه نشین شهرستان ری، اظهارکرد:با وجود گوشزد کردن مشکلات شهرستان ری به مسوولان دولتی در طول ادوار گذشته هیچگونه رسیدگی جدی در این خصوص صورت نگرفته است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: مناطق فرسوده در شهرستان ری ممکن است با کوچکترین اتفاقی از جمله زلزله دچار حوادث جبران ناپذیری شوند.

آیت الله ری شهری، همچنین با اشاره به بازدیدهای انجام شده توسط دفتر رهبر معظم انقلاب از مناطق محروم شهرستان ری،خواستار ارتباط هرچه بهتر مسوولان دولتی با دفتر رهبری به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر به محرومان شد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه مذهبی شهرستان ری و استقبال روز افزون زائران داخلی و خارجی از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و امامزاده گان مجاورش، از نبود هتل و میهمانسرا در شهرستان ری به عنوان معضلات اصلی این منطقه نام برد.

آیت الله ری شهری اظهار کرد: بسیاری از زائران از نبودن امکانات رفاهی در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گله مند هستند.

وی با بیان اینکه، شهرستان ری در یک دوره ای به عروس البلاد مشهور بوده است، خواستار همکاری هرچه بیشتر دولت در خصوص ساخت یک هتل و مهمانسرا در اطراف حرم شد.

آیت الله ری شهری همچنین گفت :شهرری نیازمند سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی در حوزه گردشگری است .

*** امکانات فعلی مدیریت بحران تهران جوابگوی پایتخت نیست

استاندار تهران نیز در این دیدار، با اشاره به جایگاه رفیع تاریخی و مذهبی شهرستان ری، ارتباط نداشتن برخی از مسوولان شهری تهران با استانداری در طول 8 سال گذشته را از جمله معضلات شهر تهران عنوان کرد.

سیدˈحسین هاشمیˈافزود: هم اکنون این ارتباط برقرار شده است و نتایج خیلی خوبی نیز حاصل شده است.

وی با اشاره به طوفان اخیر رخ داده در شهر تهران و همچنین حجم بسیار زیاد بافت فرسوده در پایتخت افزود: این طوفان خیلی از کاستی های تهران بزرگ را بر ملا کرد.

استاندار تهران در ادامه، با اشاره به کاستی های موجود در مدیریت بحران شهر تهران، تصریح کرد: امکانات فعلی مدیریت بحران شهر تهران تنها جوابگوی جمعیت محدودی است.

وی به درخواست اخیر خود از وزیر کشور در خصوص اختصاص یک زمین مناسب به ستاد بحران شهر تهران اشاره کرد و گفت: با مطالعه کارشناسی یک قطعه زمین 15 هکتاری در منطقه 5 تهران شناسایی شده است که به این امر اختصاص می یابد.

استاندار تهران روز یکشنبه با همراهی فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از معاونین، ضمن دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، از مناطق مختلف این شهرستان از جمله دادگستری شهرستان ری و بیماستان هفت تیر بازدید و در جریان برخی از مشکلات این منطقه قرار گرفت.

1724/703

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا