گوناگون

راهکارهای ایجاد امید و آرامش در زندگی/ جامعه در سایه ولایت فقیه آرامش می گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در حاشیه خطبه های نماز جمعه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از مولفه های فرهنگ زندگی از نظر اسلام امید و آرامش است، اظهار داشت: انسان همواره در جستجوی امید و آرامش بوده و می خواهد زندگی سرشار از آرامش داشته باشد.

وی با بیان اینکه انسان برای دست یابی به امید و آرامش رنج ها و سختی های بسیاری را تحمل می کند، تصریح کرد: اسلام دین امید و آرامش است و برنامه جامع و کاملی برای زندگی انسان دارد.

 نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: از نظر اسلام انسان مومن کسی است که زندگی اش سرشار از آرامش باشد و نسبت به گذشته خوف و نگرانی نداشته و نسبت به آینده واهمه نداشته باشد.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به راهکارهای ایجاد امید و آرامش در زندگی اظهار داشت: انتخاب همسر صالح و شایسته و ازدواج صحیح یکی از راهکارهای ایجاد آرامش در زندگی است.

وی با بیان اینکه قرآن فلسفه ازدواج را آرامش بخشی به زندگی می داند، تصریح کرد: بسیاری از عوامل اضطراب و سرگردانی و بیماری های روانی ناشی از فساد جنسی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اگر انسان غریزه سرکش جنسی خود را به شکل صحصح ارضا و کنترل نکند دچار افسردگی و سرخوردگی می شود، افزود: اگر انسان بخواهد از بیماری های روحی و روانی در امان باشد راهش این است که به دنبال ازدواج صحیح باشد.

حجت الاسلام میرعمادی ذکر و یاد خدا را یکی دیگر از راهکارهای ایجاد امید و آرامش در زندگی عنوان کرد و گفت: یاد خدا امیدآفرین و آرامش بخش است.

وی با بیان اینکه انسان مومن اعتقادش این است که خداوند قدرت مطلق است و هیچ قدرتی بالاتر از خداوند وجود ندارد، تصریح کرد: معنای این اعتقاد آرامش بخشی و امید است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه وقتی چنین اعتقادی داشته باشیم به طور یقین آرامش خواهیم داشت، یادآور شد: همه گرفتاری ها و تردیدهای انسان به دو دلیل است یکی به خاطر به دست نیاوردن چیزی یا کسی و دیگری به دلیل از دست دادن چیزی یا کسی است.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه اسلام به مومنین بشارت می دهد که ترس و نگرانی نداشته باشند چراکه هیچ تلاشی بدون اجر و پاداش نمی ماند، اظهار داشت: انسان مومن با یاد خداوند که همه چیز در ید اختیار اوست زندگی می کند.

وی توبه و انابه را را یکی دیگر از راهکاری های ایجاد آرامش دانست و گفت: توبه و بازگشت به سوی خداوند مایه آرامش است.

 نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد نعمت ولایت را از دیگر راهکارهای ایجاد آرامش و امید عنوان کرد و گفت: ولایت امید آفرین و سبب آرامش است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه مردم ایران بعد از پیروزی انقلای اسلامی نعمت ولایت را تجربه کرد، تصریح کرد: ما تجربه کردیم که جامعه در سایه ولایت فقیه آرامش می گیرد و ولی فقیه مایه آرامش است.

وی یادآور شد: پس از انقلاب چالش ها و فتنه های فراوانی داشتیم اما به برکت ولایت فقیه از همه این سختی ها با امید عبور کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا