گوناگون

تمام مسايل اقتصادي كشور به تحريم ها گره نخورده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و مصطفي عباسي در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته كه در مسجد جامع برگزار شد، به سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ايثار و پيروزي اشاره كرد و اظهار داشت: نيروي ايمان با تعداد اندك در برابر نيروي عظيم دشمن و با بهره مندي از عنايات خداوند به فرموده امام راحل كه « خرمشهر را خدا آزاد كرد»، پيروز شدند.

وی به مقايسه فتح خرمشهر به دست نيروهاي توانمند اسلام و فتح خيبر به دست حضرت علي بن ابيطالب (ع) با بهره مندي از نيروي لايزال الهي پرداخت و با اشاره به سالروز شهادت امام موسي بن جعفر (ع) بيان داشت: بايد در مناسبت هاي ديني و در ايام شهادت و مواليد اهل بيت (ع) همانگونه كه در محرم و صفر وقت مي گذاريم، در اين ايام هم در مجالس ائمه اطهار (ع) حضور پررنگ داشته باشيم.

امام جمعه موقت گلپايگان به سالروز درگذشت آيت الله ملامحمدجواد صافي گلپايگاني (ره) ابوي مرجع بزرگوار تقليد حضرت آيت الله حاج شيخ لطف الله صافي گلپايگاني (مدظله العالي) اشاره كرد و افزود: اين عزيزان كه براي پايداري اسلام زحمت كشيدند، نور چشم ما و بزرگان ما هستند. آنها اسوه هاي دين بوده و ما به آنها افتخار مي كنيم؛ لذا بايد اين گوهرهاي گرانقدر را كه باعث افتخار ما مردم گلپايگان هستند به جوانان شناسانده و روش و سلوك آنها را سرلوحه كار خود قرار دهيم.

وي در ادامه به سالروز وفات حضرت ابوطالب عموي پيامبر گرامي اسلام (ص) اشاره و تصريح كرد: اميدواريم در اين ايام بتوانيم از سيره عملي پيامبر مكرم اسلام (ص) با توجه به نزديكي روز مبعث استفاده كرده و آن را در سبك زندگي اسلامي به كار گيريم.

 خطيب موقت جمعه گلپايگان با يادآوري مسايل و رويدادهاي جهان به اوضاع اوكراين و سوريه اشاره كرد و اظهار داشت: دشمنان اسلام در تلاش بايكوت سوريه بودند و در واقع هدف شان ايران بود و علي رغم تلاش هاي نافرجام شان هم اكنون در باتلاق اوكراين گرفتار شده اند.

حجت الاسلام عباسي با اشاره به مسايل كشور به بحث مذاكرات هسته اي 1+5 پرداخت و ضمن تقدير از زحمات و اقدامات هيئت مذاكره كننده، بيان داشت: همانگونه كه مردم از اين هيئت حمايت مي كنند، ما هم از اين عزيزان تشكر کرده و اميدواريم مسئولين مذاكره كننده در نظر داشته باشند كه طرف هاي ما از انرژي هسته اي ايران ترسي ندارند؛ بلكه آنها از ايران اسلامي و اسلاميت ايران مي ترسند و براي زدودن اسلام از ايران برنامه هاي بسياري در نظر دارند.

وي با بيان اينكه زدودن اسلام و اسلاميت از ايران آرزوي محالي است، افزود: مردم ما جان، مال، فرزندان و زندگي خود را براي دين، ولايت و رهبري فدا مي كنند و تا آخرين قطره خون شان در كنار رهبري پاي نظام و آرمان هايشان ايستاده، مي ايستند و خواهند ايستاد.

خطيب موقت جمعه گلپايگان خطاب به هيئت مذاكره كننده، بيان داشت: در مذاكرات هسته اي عزت ايران و خون شهدا را درنظر بگيريد؛ زيرا اينها با هيچ چيز قابل مذاكره نيست و به اين نكته توجه داشته باشيد كه تحريم ها از آن امروز و ديروز نيست و از صدر اسلام به منظور كرسي نشاندن آمال نفساني و شيطاني، نظام هاي توحيدي را به تحريم تهديد مي كردند و بديهي است همه مسايل اقتصادي كشور به تحريم ها گره نخورده؛ لذا نبايد دل مان به رفع تحريم ها خوش باشد.

حجت الاسلام عباسي ضمن حمايت از دولت تدبير و اميد به مسايل فرهنگي كشور اشاره كرد و بيان  داشت: در مسايل فرهنگي كار به جايي رسيده كه رهبر معظم انقلاب سال جديد را به نام اقتصاد و فرهنگ قرار دادند؛ لذا با توجه به دغدغه هايي كه مراجع، علما، روحانيت، متدينين و خصوصاً مقام عظماي ولايت در مقوله فرهنگ دارند، لازم است از نشر برخي كتب كه نه تنها فاسد؛ بلكه مفسد است جلوگيري به عمل آمده و مسايل فرهنگي كشور كه در برخي امور تيشه به ريشه آن مي زند، از دولت تدبير و اميد انتظار نيست.

وي در پايان با تقدير از تلاش و زحمات مسئولين شهرستان تصریح كرد: اميد است با توجه به كمبود اعتبار، مسئولين با مديريت جهادي كه مد نظر مقام معظم رهبري است، امور شهرستان را پيگيري کنند تا شاهد تحول در گلپايگان باشيم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا