گوناگون

ملت ایران ذره ای از حقوق خود در زمینه دانش صلح آمیز هسته ای کوتاه نمی آید/ سوم خرداد نماد دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسماعیلی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان افزود: دشمنان در مذاکرات هسته ای بر این باورند که با مذاکره می توانند امتیاز از ایران دریافت کرده و ما را از مسیر منحرف کنند اما بدون تردید این فکر شوم آنان با تیزبینی مقام معظم رهبری و درایت مسئولان محقق نمی شود.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست و عملکرد گذشته انقلاب در طول 35 سال گذشته این را ثابت کرده است.

اسماعیلی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر افزود:  رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس درسی فراموش نشدنی به متجاوزان دادند به طوری که بعد از دوران دفاع مقدس هم متجاوزان می دانند که نه تنها گزینه نظامی روی میز نبوده بلکه به بایگانی تاریخ سپرده شده است.   

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: در دوران دفاع مقدس سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان نماد مقاومت، ایثار و ازخودگذشتگی و تبعیت از ولایت فقیه به نمایش گذاشته شد.

اسماعیلی گفت: روز سوم خرداد، به عنوان نماد هشت سال دفاع مقدس این پیام را به دنیا صادر کرد که اگر ملتی اراده کند می تواند از حق و حقوق خود در برابر متجاوزان دفاع کند.

وی با یاداوری اینکه قدرت هایی مثل آمریکا و کشورهای اروپایی و دیگر قدرت های آن مقطع تاریخی نظام جمهوری اسلامی را قابل تحمل نمی دانستند زیرا تشکیل این نظام مغایرت با منافع آنان داشت افزود: رژیم بعث عراق با حمایت قطعانه و بی چون چرای دولت های استکباری در یک جبهه واحد بر علیه مرزهای آبی و خاکی و هوایی ایران اسلامی حمله ورد شد و در حمله به خرمشهر این باور را داشتند که می توانند در کوتاه ترین فاصله زمانی با تمام کردن جنگ به نفع خود به اهداف خود برسند و در ظاهر نیز در مراحل اولیه جنگ بنابر اظهارات خود به پیروزی هایی دست یافتند و براساس محاسبات خود باور داشتند که تکلیف به زودی معین می شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه دشمن در معادلات خود در دوران دفاع مقدس همواره با شکست مواجه می شد، افزود: دشمنان ایران متوجه نبودند که این بار شرایط با گذشته فرق دارد و با ملتی روبرو هستند که برای نخستین بار در طول تاریخ اسلام به میدان آمده و می خواهند از امام و پیشوای خود حمایت کرده و در این راه هزینه نیز بدهند.

اسماعیلی افزود: جوانان کشور در طول هشت سال دفاع مقدس با همت و پشتیبانی عموم مردم در راه رضای خدا قدم برداشتند و خدواند متعال نیز آنان را پیروز میدان نبرد کرد؛ خدا اراده کرد تا توسط مردم ولایت مدار به قدرت های استکباری برای همه مقاطع تاریخی درسی بزرگ بدهد تادیگر حتی فکر این مسئله نیز به ذهن آنان خطور نکند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه سال ۹۳ از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شد افزود: دوران دفاع مقدس یکی از موفق‌ترین نمونه‌های عزم ملی و مدیریت جهادی است. امید است با استمداد از ذات اقدس الهی امروز هم در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان قسم خورده بشریت با همان روحیه ایمانی پیروزی‌های بزرگتری را شاهد باشیم و روح ملکوتی امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر را خشنود سازیم.

 اسماعیلی تلاش  همه آحاد جامعه را برای تحقق ایران مقتدر و عزتمند مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز نیازمند آن هستیم که در سایه مدیریت جهادی و با توکل به خدا و تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری که رمز موفقیت امت ایران است در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار و سلطه آنها ایستادگی کنیم و در جریان جنگ نرم نیز با تشکیل جبهه عظیم مردمی وظیفه حساس خود را انجام دهیم.

وی افزود: اگر انسجام ملی نباشد در جنگ اقتصادی نتیجه خوبی نمی گیریم اما اگر با انسجام ملی و مدیریت جهادی همچون دوران هشت سال دفاع مقدس عمل کنیم پیروز میدان می شویم البته مردم نیز باید در این میان پای کار آمده و مصرف تولیدات داخلی را یک تکلیف برای خود بدانند.

وی با انتقاد از باندبازی و جناح بازی در پست های مدیریتی، گفت: با این عملکرد مشکل مملکت حل نمی شود بلکه باید شایسته سالاری در انتخاب پست های مدیریتی حاکم باشد تا بتواند در تحقق مدیریت جهادی موفق عمل کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا