گوناگون

راه‌اندازی سایت کرمانِ مجازی جاذب علاقه‌مندان توسعه‌ی کرمان

معاون توسعه و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: راه‌اندازی سایت کرمانِ مجازی نیز می‌تواند علاقه‌مندان به توسعه و آبادانی استان کرمان را از سراسر کشور و حتی دنیا را به سوی کرمان بکشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویا ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، «سیدمحمدابراهیم‌ علوی» پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه) در همایش روسای شورای اسلامی شهرها، شهرستان‌ها و استان کرمان اظهار کرد: اتاق بازرگانی و شعب استانی، مشاور سه قوه‌ی مجریه، مققنه و قضائیه درباره‌ی مسائل اقتصادی و توسعه‌ی تجارت و بازرگانی داخلی و خارجی هستند.

شوارها قوانین مزاحم را شناسایی کنند

وی افزود: یکی از تکالیف اتاق بازرگانی، تشکیل شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت است، از این‌رو شوراها در زمینه‌ی مقررات اقتصادی، توسعه‌ی تجارت، بازرگانی و سرمایه‌گذاری قوانین مزاحم و مخل را شناسایی و بیان کنند تا با تیم‌های کارشناسی این مسائل را اصلاح کنیم.

به‌گفته‌ی معاون توسعه و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، در اتاق بازرگانی کرمان 10 کمیته‌ی کارشناسی اقتصادی و 14 تشکل اقتصادی(انجمن، شورا و کانون) وجود دارد.

علوی افزود: استان‌های دیگر، در همه‌ی عرصه‌ها نمایی از فعالیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مزیت‌های توسعه‌ی اقتصادی خود را به معرض نمایش عمومی می‌گذارند.

به‌گفته‌ی وی، فعالیت شوراهای اسلامی در بخش گردشگری به درآمدزایی و اشتغال منجر می‌شود.

معاون توسعه و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: در بخش گردشگری شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری‌ها می‌توانند به درآمدزایی و اشتغال منجر شوند ضمن اینکه پائین‌ترین میزان سرانه‌ی اشتغال افراد مربوط به بخش گردشگری است.

سیمای اطراف فضاهای گردشگری بدمنظر است

علوی خاطرنشان کرد: متأسفانه سیمای اطراف اغلب فضاهای گردشگری استان بدمنظر است، از این‌رو شوراها می‌توانند علاوه بر زیباسازی فضا، سوغات و صنایع‌دستی منطقه و محل خود را در غرفه‌هایی با معماری بومی ارائه کنند.

وی افزود: هم‌چنین شناسایی خانه‌های قدیمی، کاروان‌سراها و فضاهای تاریخی شهر و روستا می‌تواند در این زمینه بسیار کمک‌کننده باشد.

معاون توسعه و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد: خوشبختانه، با سفارت‌خانه‌های متعدد ارتباط مستقیم و مناسب داریم و بخوبی می‌توانیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان را معرفی کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا