گوناگون

ترک تحصیل تعدادی از دانش آموزان بخش جنگل

مدیر آموزش و پرورش رشتخوار گفت: بعد مسافت و دوری از مرکز بخش و شهرستان، نبودن مدارس متوسطه اول، محرومیت مردم و فقر باعث شده تعداد زیادی از دانش آموزان بویژه دختران در این شهرستان ترک تحصیل کنند.

محمد قاسم پور درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با اشاره به پراکندگی روستاهای بخش جنگل از توابع شهرستان رشتخوار، تصریح کرد: روستاهای منطقه جنگل از محرومترین روستاهای استان هستند که نیاز به توجه ویژه دارند.

وی افزود: از مهمترین مشکلات این روستاهای محروم و دوردست، کمبود امکانات به خصوص فضای آموزشی و ترک تحصیل دانش آموزان است.

قاسم پور با اشاره به بازدیدش از مدارس منطقه جنگل، اظهار کرد: در روستاهایی که مدارس ابتدایی دایر است امکان ادامه تحصیل دانش آموزان فراهم شده، ولی متاسفانه به دلیل نبودن مدارس متوسطه اول و دوم و با توجه به تعصبات قومی موجود و مشکلات فوق تعداد زیادی از دانش‌آموزان ترک تحصیل می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش رشتخوار گفت: تعدادی از کلاسهای درس در این روستاها در کانکس برگزار می‌شود و فاقد حداقل امکانات است که امیدواریم با همکاری مردم عزیز، خیران و مساعدت و توجه ویژه دولت بتوانیم اقدامی را انجام دهیم. خدمت معلمان در این منطقه واقعا محروم و دور افتاده یک کار جهادی است و چشم این خردسالان معصوم در امر آموزش و پرورش و تحصیلات به معلم روستا است.

وی یادآور شد: باید توجه خاص و هدف‌داری نسبت به مقطع ابتدایی داشته باشم و خدای ناخواسته غفلت از آن هرچند کوتاه شاید غیرقابل جبران باشد.

قاسم پور بیان کرد: بخش جنگل تا مرکز شهرستان حدود 170 کیلومتر فاصله دارد و بیش از سه هزار دانش آموز در مناطق روستایی و شهری جنگل تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا