گوناگون

رباط کریم میزبان نمایشگاه کتاب استان تهران می شود

علیرضا جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ظهار داشت: فرهنگ یکی از مهم‌ترین مقوله‎های انسانی در جوامع محسوب می شود که کتاب به عنوان یکی از ابزارهای فرهنگی از جایگاه خاص و مهمی برخوردار است.

این مسئول ادامه داد: کتاب هم در فرهنگ دینی و اسلامی و هم در تمدن و تاریخ ملی ایرانیان جایگاه و ارزش والایی داشته است و نمی توان نقش کتاب در تمدن بزرگ اسلامی را نادیده گرفت.

وی با اشاره به نامگذاری مدبرانه رهبر معظم انقلاب در سالجاری عنوان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر دو مقوله مهم اقتصاد و فرهنگ در کنار یکدیگر نشان از درایت و دوراندیشی ایشان دارد، زیرا همانطور که امروز در بحث اقتصاد باید هوشیار بوده و جلوی نفوذ دشمنان را بگیریم، در حوزه فرهنگ نیز با توجه به تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمن باید اقدامات اساسی برای مقابله با فتنه ها و توطئه های دشمن صورت گیرد.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری رباط کریم افزود: امروز وظیفه مسئولان فرهنگی کشور از هر زمان دیگری سنگین تر است و باید در راستای تحقق هر چه بهتر و کیفی تر منویات رهبری گامهای اساسی و بلند بردارند که در این میان توجه به کتاب و کتابخوانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

جعفری از برگزاری نمایشگاه استانی کتاب در این شهرستان خبر داد و گفت: با پیگیریهای صورت گرفته همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، شهرستان رباط کریم برای اولین بار میزبان نمایشگاه استانی کتاب خواهد بود که باید تلاش کنیم این رویداد فرهنگی به بهترین شکل برگزار شود.

وی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه متذکر شد: نمایشگاه مذکور از نخستیم روز هفته کتابخوابی به مدت هفت روز در یکی از نقاط اصلی شهر رباط کریم برگزار می شود و تاکنون نزدیک به 100 ناشر آمادگی خود را برای عرضه آثار اعلام کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا