گوناگون

ربیعی: همه در برابر فقر و توسعه نیافتگی مسوول هستیم

81204842 5767249

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی ربیعی روز سه شنبه در دومین همایش سفیران طلایی بهزیستی و تقدیر از ورزشکاران معلول قهرمانی پاراالمپیک که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، افزود: اینکه فکر کنیم دولت همه چیز را می داند و همه کار را می تواند انجام دهد ذهنیت اشتباهی است.

وی تاکید کرد ذهنیت های یاد شده همواره خرابکارانه است ،زیرا افراد جامعه خود را از مسوولیت پذیری مبری می کنند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت کارآمد باید بداند چه چیزهایی را نمیداند و چه کارهایی را نمی تواند انجام دهد. در صورتی که دولتی اعلام کند نمی تواند، در واقع گامی برای کارآمدی برداشته است.

ربیعی تاکید کرد دولتها باید راه را باز کنند و افراد براساس توانمندی های خود وارد عرصه مسئولیت پذیری شوند. به طور عام دولتها متکی بر نظام بوروکراتیک هستند و دولتها برای انجام بسیاری از امور تناسب لازم را ندارند.

وی معتقد است عاطفه و مهربانی در نهادهای اجتماعی نهفته است که باید در جامعه تسری یابد. همه در برابر فقر و توسعه نیافتگی مسوول هستیم و هر که در جایگاه بالاتر است ، مسوولیت بیشتری در این عقب ماندگی دارد.

وزیر کار تاکید کرد جامعه ایران بیش از هر زمان دیگر نیازمند همدلی، نشاط، تعاون، اعتماد و دستگیری از محرومان اجتماعی است. روح بلند ایرانی و اسلامی باید در جامعه تقویت شود تا جامعه مملو از عاطفه ها بشود.

وی با اشاره به اینکه جامعه نیاز به جنبش عظیم مهربانی و اعتماد اجتماعی دارد،به قهرمانان پاراالمپیک کشور که در این مراسم حضور داشتند ،گفت: شما سفیران سازمان بهزیستی هستید و مسوولیت اجتماعی را از تاریخ اجتماعی ایران آموخته اید.

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: هیچ فرد نخبه ای در جامعه به تنهایی مسئول نخبگی نیست، بلکه شرایطی که سبب شده تا نخبگی وی تبلور یابد مهم است. تا زمانی که دانشجو نباشد استادی نیست و تا زمانی که تماشاچی نباشد هنرپیشه ای خلق نمی شود.

وی گفت: همه ما در برابر دیگران وظیفه داریم و باید به دنبال خیر جمعی در جامعه باشیم. هر کس که سرمایه اجتماعی بیشتری دارد مسئولیت بیشتری در برابر جامعه دارد. نخبگان غیر سیاسی باید تبدیل به ابزاری برای صداهای ناشنیده در جامعه شوند.

وی خطاب به مسوولان و برنامه ریزان اجتماعی گفت: باید به نخبگان کشور اعتماد کنیم و از بزرگ شدن انسانها نهراسیم .

وی تاکید کرد دولت تدبیر و امید امروز فکر می کند که در بسیاری از امور نخبگان می توانند بسیاری از کارها را عهده دار شوند که دولت نمی تواند.

ربیعی ادامه داد امروز دولت پاک کردن صورت مسئله را راه حل نمی داند .هم اکنون در جامعه با پدیده هایی نظیر حاشیه نشینی ، فقر و توسعه نیافتگی مواجه هستیم که باید با تدبیر و امید برای زندگی بهتر تلاش کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم از تمبر یادبود بهزیستی و کارت مددکاران اجتماعی رونمایی کرد و نخستین کارت مددکاری که به نام وی صادر شده بود اهدا شد.

همچنین در این مراسم از قهرمانان پاراالمپیک لندن و تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران کشور که همواره یار و مددکار بهزیستی بودند، تقدیر شد.

اقتصام(3) ** 9123 **1561

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا