گوناگون

رسانه ها به توسعه مناطق مرزی و مرزنشنیان توجه بیشتری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سرگرد حسین لیاقی، صبح سه شنبه در اردوی جهادی کانون بسیج هنرمندان شهرستان گنبد کاووس که با همکاری فرماندهی مرزبانی این شهرستان و اداره فرهنگ ارشاد اسلامی توسط جمعی از هنرمندان و خبرنگاران برگزار شد، گفت: قرن 21 قرن رسانه است و با توجه به مشکلات موجود در بیشتر کشورهای جهان آن ها برای اطلاع رسانی و رسانه ارزش قائل هستند و برای آن هزینه می کنند.

وی افزود: رسانه ها و هنرمندان نقش سازنده ای دارند و در مناطق مرزنشین و انعکاس خبر آن  میتوانند تاثیر بسزایی داشته باشند .

وی بیان کرد: باتوجه به شرایط خاص این مناطق که معمولا جزء مناطق محروم نیز محسوب می شوند نیاز به امکانات بیشتر احساس می شود.

لیاقی تصریح کرد: ما سعی کردیم به غیر از وظیفه خود که همانا نگهبانی از مرزهای کشور است مشکلات و مسائل این مناطق را رصد و به گوش مسئولین برسانیم که از مشکلات این مناطق و مردم آن کاسته شود.

وی ادامه داد: در این زمینه بخصوص در بحث اموزش همایش هایی را با مردم این مناطق برگزار کردمی و از اصحاب رسانه نیز می خواهیم که با مشارکت خود و انعکاس آن ما را یاری کنند.

معاونت اجتماعی مرزبانی استان گلستان یکی از وظایف مهم را مشارکت عمومی و آموزش همگانی دانست و اعلام کرد که تاکنون اقدامات خوبی را در این زمینه انجام شده است.

در ادامه سرگرد جواد کارکن، رییس اداره اجتماعی هنگ مرزی اترک گنبد نیز گفت: معمولا در کشور ما تجارت چمدانی صورت می گیرد که این تجارت توسط مردم ترکمنستان انجام میشود.

وی با بیان این که انان کالاهای مورد نیاز خود را از کشور ما تهیه و به کشور خود می برند، اضافه کرد: در نقطه صفر مرزی 2 ایستگاه وجود دارد که یکی مربوط به کشور مقابل و دیگری ایران است و بین این دوایستگاه میله مرزی اصلی به نام 157 قرار دارد و شاخص آن توسط چوبی مشخص شده که بعد از این میله و شاخص افراد ایرانی نمیتوانند از آن عبور کنند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه مرزبانان ما نظارت کامل بر اوضاع مرزی را دارند و هیچگونه مشکلی تاکنون نداشتیم و از امنیت پایداری در منطقه برخورداریم .

گفتنی است بازدیدکنندگان از مرزهای آبی دریای خزر واقع در مرز دریابانی مخدومقلی در گمیشان نیز دیدن کردند. در این اردو بعد از بازدید از هر پاسگاه مرزبانی کتابهایی به افراد ان پاسگاه از طرف اداره ارشاد مرزبانی اهدا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا