گوناگون

رشد تولید لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است/ خیرین سپرده گذاری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مصطفی پور عصر شنبه در جلسه روسا و معاونان بانک های قرض الحسنه مهر ایران شعب استان اردبیل افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که در برابر چالش ها درچار بحران نشود و این مهم با ارتقاء قدرت تولید میسر می شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از نیازها روی آوردن به تولید بیشتر و کیفی تر است، ادامه داد: تدبیر اقتصادی با رویکرد تولید امکانپذیر خواهد شد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه بانک ها و بنگاه های مالی در این خصوص می توانند راهگشا باشند، تصریح کرد: نظام بانکداری قرض الحسنه در شرایط کنونی می تواند به نیازهای اقتصادی اشخاص و به خصوص واحدهای اقتصادی مشکل دار پاسخگو باشد.

به گفته وی در این راستا به دلیل نرخ بهره اندک تسهیلات پرداختی؛ هر واحد اقتصادی که تاکنون از تسهیلات این بانک بهره مند شده موفق بوده که این روند باید تداوم یابد تا رشد تولید و اقتصاد را رقم بزند.

نرخ مطالبات معوقه بانک قرض الحسنه مهر ایران هشت دهم درصد است

مصطفی پور با اشاره به نرخ 20 درصدی مطالبات معوقه شبکه بانکی کشور گفت: این آمار در بانک قرض الحسنه مهر ایران فقط هشت دهم درصد است که بسیار پایین تر از شبکه بانکی کشور است که عامل آن اعتماد مردم و کمک به فعالیت های خیرخواهانه این بانک است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به بیش از سه هزار و 520 نفر از زندانیان آزاد شده کشور طی سال های گذشته یادآور شد: این افراد که عموما به دلیل ضعف مالی و عدم اعتماد عمومی ناشی از سابقه زندان دچار مشکلاتی در زندگی خود هستند، توانسته اند تسهیلاتی تا سقف 150 میلیون ریال از این بانک اخذ کنند که در بین این افراد نیز مطالبات معوقه کمتر از اشخاص عادی بوده و تنها سه دهم درصد است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ارائه تسهیلات به زندانیان تازه آزاد شده را از مهمترین فعالیت های بانک قرض الحسنه مهر ایران دانست و تاکید کرد: پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک اقتصادی، رفع نیارهای ضروری و مشکلات اشخاص حقیقی و حقوقی، کمک هزینه بهداشت و درمان، توسعه مشاغل خانگی و… از دیگر خدمات این بانک است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 520 شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور مجموع منابع این بانک را در حال حاضر 25 هزار و 250 میلیارد ریال برشمرد و ادامه داد: همچنین مصارف این بانک نیز بیش از 22 هزار میلیارد ریال بوده است.

مصطفی پور اتصال به شبکه شتاب، تعبیه دستگاه خودپرداز در تمام شعب، ارائه خدمات بانکی الکترونیکی، راه اندازی شعب سیار، ارائه کارت اعتباری برای واحدهای اقتصادی و… را از خدمات نوین این بانک دانست و متذکر شد: هیچ سپرده سود داری در این بانک وجود ندارد و سپرده گذاران این بانک افراد خیر و انسان دوستی هستند که با انگیزه خیرخواهانه در بانک قرض الحسنه مهر ایران سپرده گذاری کرده اند.

وی تصریح کرد: دریافت کنندگان تسهیلات این بانک نیز به صورت قرض الحسنه و با حداکثر چهار درصد کارمزد وام دریافت کرده اند که رقم پایینی است، در این راستا تاکید داریم که باید سپرده گذاران افزایش یابد تا توازنی بین قدرت مالی افراد خیر و نیکوکار با نیازهای تسهیلاتی ایجاد شود.

خیران برای افزایش تسهیلات پرداختی به نیازمندان ورود کنند

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به پرداخت تسهیلات حمایتی از سوی این بانک یادآور شد: در قالب این طرح تلاش کرده ایم اشخاص حقوقی را به امر قرض الحسنه وارد و منابع مشترک ایجاد کنیم که از جمله طرح های مطلوب این بانک می باشد.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل نیز 16 شعبه با بیش از 300 میلیارد ریال از کل منابع بانکی فعالیت می کند، تاکید کرد: این در حالی است که 450 میلیارد ریال مصارف این استان بوده که نشان دهنده 150 درصد منابع استانی است.

این مسئول خواستار ورود خیران بویژه بنگاه اقتصادی، کسبه و تجار و مسئولان برای افزایش تسهیلات پرداختی قرض الحسنه به نیازمندان شد و عنوان کرد: نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در امر سپرده گذاری هستیم تا این بانک در زمینه فعالیت های خیرخواهانه و ارائه تسهیلات بیشتر به نیازمندان با دست پر وارد شود.

وی در بیان برنامه و سیاست های بانک قرض الحسنه مهر ایران توسعه فعالیت ها بانکی، ارائه خدمات کیفی از جمله ارتقاء سرعت خدمات، و ایجاد شعب، افزایش کارایی برای جذب بیشتر منابع مالی، گسترش فعالیت برای شناساندن بیشتر بانک به مردم، اعتمادسازی و ارائه طرح های نوین بانکداری را از جمله آن برشمرد.

مصطفی پور از ارائه خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران در شبکه های اجتماعی از جمله “تبیان” خبر داد و ادامه داد: از سال گذشته تاکنون نیز چک های این بانک براساس قرارداده دو طرفه در بانک تجارت و برعکس قابل پرداخت است که به نظر می رسد این اقدام رصایت بیشتر مشتریان بانک های قرض الحسنه مهر ایران و تجارت را فراهم کرده است.

وی بانک قرض الحسنه را پدیدیه ای نو در صنعت بانکداری کشور دانست و با بیان اینکه قبل از تاسیس این بانک هیچ بانک قرض الحسنه در دنیا وجود نداشته است، ادامه داد: در بدو تاسیس کارشناسان اعتقادی به این سبک بانکداری نداشتند، اما در عمل عکس این محقق شد و نتایج پرثمری در کشور به همراه داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا