گوناگون

رضایت مشتری در اقتصاد سالم حرف اول را می زند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جعفری شامگاه یکشنبه در جمع خبرگاران استان با بیان این که چرخه اقتصاد کشور بر دوش تولیدکننده، توزیع کننده و مصرف کننده است، گفت:  از دیرباز این سه گروه غیر سیاسی، مردمی و غیر دولتی بوده اند.

وی با بیان این که قانون حمایت از مصرف کننده در سال های گذشته در مجلس تصویب شده، افزود: در همین راستا انجمن هایی مانند اتاق بازرگانی و اصناف برای حمایت از مصرف کننده شکل گرفت.

وی افزود: انجمنهای استانی در کنار انجمن ملی فعال هستند و برای رسیدن حق مردم به آنها تلاش می کنند.

جعفری با تاکید بر این که برای رساندن حق مردم به آن ها باید سراغ تولیدکننده رفت، افزود: در نگاه اول جلب رضایت مشتری باید توسط تولیدکننده تامین شود اما خود تولید کننده هم حق و نیازهایی دارد که برای جلب مشتری نیازمند تامین آن ها است، لذا باید در نگاه کلان تولید کننده و مصرف کننده را در کنار هم دید.

وی ادامه داد: زمانی مصرف کننده راضی است که در کنار قیمت مناسب کیفیت خوب و خدمات مناسب هم داشته باشد، اما آیا تولید کننده هم همین کار را می کند؟ یا خیر، جنس را با قیمت بیشتر و کیفیت کمتر ارائه می دهد؟

وی بیان کرد: اگر اقتصاد سالم داشته باشیم تولید کننده بیشتر از مصرف کننده برای ارائه محصول خوب و با کیفیت تلاش می کند و این نیاز را در خود می بیند که برای جلب مشتری خدمات بهتری ارائه دهد.

رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان اظهار کرد: توزیع کننده هم واسطه ای میان تولید کننده و مصرف کننده است و در واقع جلب رضایت مصرف کننده به عهده توزیع کننده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا